رکورد تولید گندم در دست کشاورزان علامرودشتی

رکورد تولید گندم مهم ترین محصول کشاورزی ایران در دست کشاورزان علامرودشتی است

به گزارش ایران ریپورتس، سید عبدالحسین هاشمی مسئول تعاونی علامرودشت طی سخنانی اظهار کرد: سال زراعی امسال با بیش از 8 هزارتن خرید گندم توسط شرکت تعاونی روستایی علامرودشت از کشاورزان منطقه، رکورد خرید گندم در سال های گذشته شکسته شد.

هاشمی افزود: کار خوب و عالی کشاورزان علامرودشت بر روی محصول گندم خود برداشت در هکتار هم شکسته شد، میانگین برداشت گندم به بیش از پنج و نیم تن رسید، همچنین کشاورزان علامرودشتی برداشت ۹ تن در هکتار هم تجربه کردند.
هاشمی گفت؛ امید است در سال آینده با کمک کارشناسان جهاد و تجربیات کشاورزان موفق، سایر کشاورزان هم برداشت خود را در هکتار افزایش دهند.

گفتنی است؛ به دلیل موفقیت تعاونی علامرودشت در خرید گندم منطقه و ثبت رکوردی بی سابقه در این مهم، مهندس محمدی رییس جهادی کشاورزی شهرستان لامرد با حضور در مرکز خرید گندم علامرودشت از پرسنل این تعاونی تجلیل نمودند.
گفتنی است، گندم علامرودشت از لحاظ کیفیت جزء مرغوبترین گندم های ایران می باشد که اکثر کارخانه های آرد استان به دنبال خرید گندم بخش علامرودشت می باشند.

وی با بیان این مطلب که کشاورزان علامرودشتی انسان های شریف و سخت کوشی هستند خاطرنشان کرد: در این سال زراعی حدود هفت هزار تن گندم را به کارخانه آرد نصر لامرد جهت تولید آرد ارسال کرده ایم.

به گزارش ایران ریپورتس، گندم گیاهی است نسبتا” مقاوم که میتوان آن را بصورت بهاره یا پاییزه و یا زمستانه کشت کرد؛کشت پاییزه گیاه گندم نسبت به بقیه کشتها بهتر است زیرا در این روش گیاه فرصت کافی برای رشد را خواهد داشت و در ضمن کیفیت و کمیت آن هنگام برداشت افزایش میابد.

💫خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.