کارگران اداره برق کوار همچنان چشم انتظار پرداخت حقوق معوقه‌شان هستند

کارگران اداره برق کوار چند ماه از حقوق آنها پرداخت نشده است و خانواده‌های آنان چشم انتظار پرداخت همین دستمزدها هستند.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارکوار، دست کارگر دنده چرخ‌هایی است که موتور محرکه هر کشوری را به پیش می‌راند و چه خوب است اگر قدر این دست‌ها را بیشتر بدانیم؛ دست‌هایی پینه بسته برای کسب روزی حلال و چه قدرشناسی بهتر از این، که مزد کارگر را سر موعد خود پرداخت کنیم.

کارگری که مثل همه ما چشم انتظارانی دارد،عید نوروز، ماه رمضان و سفره افطار دارد و همه اینها در گرو همان دستمزدی است که باید سر موعد خود پرداخت شود و اگر این‌چنین نشود، همه اینها می‌شود شرمندگی و شرمندگی…

و چه زیبا گفت پیشوای معصوممان امام صادق علیه‌السلام: پیش از آنکه عرق آنان(کارگران) خشک شود، مزدشان را بپردازید.
و اینبار داستان تکراری پرداخت نشدن حقوق کارگران نصیب تعدادی از کارگران اداره برق کوار شده است که چند ماه از حقوق آنها پرداخت نشده و خانواده‌های آنان چشم انتظار پرداخت همین دستمزدها هستند که تاخیر زیاد در پرداخت حقوق آنان موجب گلایه‌مندی کارگران شده است.

یکی از این کارگران پیامی به سامانه مردمی بهارکوار ارسال نمود و نوشت: من کارگر اداره برق هستم به صورت پیمانکاری ۱۰ ماه در آنجا مشغول به کارم و فقط ۵ ماه حقوق گرفته‌ام؛ حقوق ۳  تا ۵ میلیون تومان در ماه، که با وجود کار سخت ما واقعا ناچیز است.

این کارگر زحمت‌کش می‌گوید: قرار شد تا عید کلا تسویه کنند و عیدی هم بدهند ولی وعده الکی بود و خبری نشد. با وجود داشتن زن و بچه و اوضاع اقتصادی و بدهکاری که دارم واقعا زندگی سخت است لطفاً پیگیری کنید که حقوق‌ها را به موقع بدهند و چند ماهی هم که پرداخت نشده را تسویه کنند.

برای پیگیری این موضوع در ابتدا خبرنگار ما به سراغ فرماندار کوار رفت که گفت موضوع را از رئیس اداره برق جویا شوید بنابراین در تماسی تلفنی با رییس اداره برق کوار، این مسأله را پیگیری کردیم.

تقوی رئیس اداره برق کوار شهرستان کوار در گفتگو با خبرنگار بهارکوار، گفت: مسئولیت پرداخت حقوق کارگران و امور مالی پیمانکاران با اداره برق استان می‌باشد و در اختیار اداره کوار نیست اما ما هرروز در حال پیگیری هستیم که گفتند هنوز وزارت خانه بودجه تخصیص نداده است و در اولین تخصیص حقوق‌ها پرداخت خواهد شد.

البته تقوی در سخنانی عجیب بیان کرد که نیازی به پیگیری شما(خبرنگار) نیست و ما خودمان پیگیری می‌کنیم!

ضمن تشکر از مسئول محترم اداره برق شهرستان کوار بابت پیگیری دستمزد عقب مانده کارگران از اداره برق استان، باید به عرض ایشان رسانده شود بهار کوار پیگیری پرداخت حقوق کارگران را وظیفه خود می‌داند و تا حصول نتیجه آن را پیگیری خواهد کرد.

همچنین رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران اشاره کرده‌اند و  اهتمام به حقوق نیروی کار از جمله «دستمزد عادلانه و پرداخت منظم و بدون تأخیر آن، امنیت شغلی، بیمه، آموزش، خدمات رفاهی و بهداشت و درمان» را مورد تأکید قرار دادند.

لذا از مسئولین عالی رتبه شهرستان از جمله نماینده محترم مردم شهرستان‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم این شهرستان انتظار می‌رود تا حصول نتیجه پیگیر پرداخت حقوق معوقه کارگران اداره برق باشند و نتیجه را به اطلاع عموم برسانند.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.