پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

دعوت از مردم مومن و معتقد فارس به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در آئین های سوگواری محرم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با انتشار پیام تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، از عموم سوگواران حسینی خواست تا آئین های ویژه این ایام را با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی برگزار کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این پیام با تسلیت شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش، از عموم مردم خواست تا در این ایام معنوی، بیماران و مجموعه بهداشت و درمان کشور را از دعای خیر خود بهره مند سازند.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة

مومنان جهان در سوگی دیگر از حسین(ع) و خاندان مطهرش، سر بر آستان حق نهاده و سوگوار مظلومیت شهدایی هستند که ندای آزادگیشان، نوری جاویدان بر مسیر تاریخ تابید تا چراغی باشد فرا روی حقانیت ایستادگی در برابر ظلم و بیداد زمان؛ انسان هایی از جنس ایمان و یقین که مصباح هدایت بودند و سفینه نجات مومنان و پیام روشنشان، سرمشقی جاویدان به بلندای تاریخ که از گذر قرن های متمادی تا به امروز، سینه به سینه حفظ گردید.

تجربه اخیر ایام سوگواری محرم طی سال گذشته و امسال که با دوران کرونا همراه شد نیز مصداقی دیگر از این ارادت قلبی مومنان به سالار آزادگان جهان و یاران وفادارش بود که حتی در روزهای سخت کرونایی جلوه گر شده و شیفتگان حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی، ارادت خود را به آقا امام حسین(ع) ابراز داشتند.

ضمن تسلیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی که مظهر ایمان و آزادگی مسلمانان جهان است، از عموم برگزارکنندگان آئین های سوگواری صمیمانه می خواهم در گرامیداشت این ایام و برگزاری آئین های مذهبی، نهایت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و حامی سلامت خود و سوگواران حسینی باشند.

همچنین ضمن دعوت مردم مومن و معتقد فارس به پیوستن به پویش هرخانهیکحسینیه، به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای، امید است شیفتگان حسینی امسال نیز به مانند سال گذشته، این ایام را به گونه ای متفاوت برگزار کرده و از شرکت در تجمعات پرهیز کنند.

با عرض ارادات به سید و سالار شهیدان(ع) که این ایام به نام و یاد متبرکش زینت یافته است، از عموم مومنان می خواهم در این روزهای معنوی، بیماران عزیز و فرزندان خود را در مجموعه بهداشت و درمان کشور، از دعای خیر خود بهره مند ساخته تا به یاری حق و با مشارکت یکایک ما، شاهد پایان روزهای بحرانی کنونی و ریشه کنی این بیماری باشیم.

به ویژه در هفته های اخیر با اوج گیری بیماری در کشور، خانواده های بسیاری داغدار عزیزان خود شدند که از ایزد منان می خواهم به برکت این روزها، به آنان صبر جمیل عنایت فرماید.

امید است ثمره غنی این سوگواری ها، تعالی ایمان قلبی یکایک ما به حق و حقانیت و تجلی عشق به خاندان نبوت و طهارت(ع) در جای جای زندگیمان باشد.

دکتر مهرزاد لطفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

Leave a Reply

Your email address will not be published.