پس از اعلام وضعیت سفید؛ اقامه نماز جمعه این هفته در شیراز

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه با اعلام وزارت بهداشت، شیراز جزو شهر‌های وضعیت سفید قرار گرفته است، گفت: به‌ همین دلیل جمعه، ۱۶ خردادماه نماز جمعه در شهر شیراز و شهر‌های تابعه صدرا، گویم، گلستان و داریون اقامه می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس98، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس امروز، ۱۳ خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام و مجوز وزارت بهداشت، شهرستان شیراز جزو شهرهای با وضعیت سفید قرار گرفته است لذا جمعه، ۱۶ خرداد نماز جمعه در شهر شیراز و شهرهای تابعه شهرستان شیراز، یعنی صدرا، گویم، گلستان، و داریون اقامه می‌شود.

وی افزود: همچنین شهرستان سرچهان نیز جز و شهرستان‌های وضعیت سفید قرار گرفته و نماز جمعه در این ‌شهرستان نیز برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان گفت: با توجه به اینکه شهرستان‌های لار، گراش، مرودشت، جهرم و فسا و شهرهای توابع این شهرستانها جزو مناطق سفید اعلام نشده‌اند، این هفته نماز جمعه این چند شهرستان تعطیل بوده و اقامه نخواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس بیان كرد: طبق آخرین لیستی که وزارت بهداشت به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ کرده است، این هفته ۱۶ خرداد در ۵۹ شهر از شهرهای استان فارس نمازجمعه اقامه خواهد شد.

ملک‌مکان در ادامه از مردم خواست که  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله زدن ماسک، داشتن دستکش، آوردن مهر و سجاده شخصی از منزل و رعایت فاصله اجتماعی گرفتن وضو در منزل، در نمازجمعه شرکت كنند. افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلاً از حضور در نماز جمعه اجتناب كنند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.