وقتی قبرستان تاریخی شیراز را نابود می‌کند؛ توجیه بدتر از گناه شهرداری شیراز+ تصاویر

دیروز فیلمی از تخریب قبرستان تاریخی شیراز در اینستاگرام ✅ #ندای_خبر منتشرشد و موجب نگرانی و ناراحتی شهروندان شیرازی و کلیه علاقمندان به ایران و شیراز شد.

به گزارش ایران ریپورتس، به فاصله چند ساعت، شهردار منطقه دو با یک خبرگزاری مصاحبه کرده و مطابق معمول به #توجیه موضوع پرداخت.

شهریاری با یادآوری اینکه موضوع احداث پارک، به تازگی در این محل اجرایی شده است، گفت: متاسفانه طی یک هفته یا ۱۰ روز قبل، عده‌ای شبانه، اقدام به تخریب شماری از قبور موجود در این محدوده کرده‌اند که شهرداری بلافاصله پس از اطلاع، با حضور در محل، اقدامات قاونی را در دستور کار قرار داد.

شهردار منطقه ۲ شیراز با تاکید براینکه شهرداری به هیچ عنوان اجازه تخریب قبور را نداده و نمی‌دهد، گفت: این محل به عنوان گورستان استفاده ندارد و حفظ قبور تنها به واسطه شعائر دینی انجام می‌شود.

پ.ن::: همانطور که در تصاویری که امروز میبینید، شهرداری چه بر سر قبرستان مهرعلی کوچک یا دباغی در روز روشن آورده است و همانند همیشه مردم متوجه توجیه بدتر از گناه شهرداری شیراز هستند.

از دیروز بسیاری از خانواده‌ها و اقوام افرادی که در این قبرستان دفن شده بودند، پیام داده و اظهار ناراحتی و بی اطلاعی از این اقدام شهرداری کردند، همچنین شهروندان ساکن آن منطقه نیز ادعای مزاحمت و درخواستی مبنی بر جمع آوری قبور را رد کردند.

حال این سوال مطرح است که شورای شهر و شهرداری شیراز در ماه‌های پایانی عمر خود چه در سر دارند و چه می‌کنند؟!

Leave a Reply

Your email address will not be published.