همزمان با دهه تولید و تجارت انجام شد:بهره برداري از 5طرح توليدي و زيرساختي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز

همزمان با دهه تولید و تجارت و با حضور معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ۲طرح تولیدی و ۵طرح زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.


 به گزارش ایران ریپورتس، در این مراسم که با حضوردکتر غلامی معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،مهندس هاشمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس وجمعی از معاونان ومدیران شرکت شهرکهای صنعتی فارس برگزارشد،این طرح ها افتتاح شدند.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت :درمجموع برای بهره برداری از این طرح ها ۹۵میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
سید مصطفی هاشمی افزود:طرح های تولید کارتن و شانه تخم مرغ با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان و واحد تولید ظروف پلاستیکی با سرمایه گذاری ۵۰میلیارد تومان ۲طرح تولیدی بودند که به بهره برداری رسیدند تا در مجموع برای. 55 نفر اشتغال ایجاد شود.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین به بهره برداری از ۳طرح زیر ساختی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد و گفت:طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از طرح استحصال پساب با اعتبار ۵میلیارد تومان و طرح های افزایش ظرفیت برق رسانی و نیز اجرای شبکه روشنایی برق فاز پنج شهرک صنعتی از دیگر طرح هایی بودند که جمعا با ۱۰میلیارد تومان افتتاح شدند.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به بهره برداري از طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از طرح استحصال پساب بر اجراي طرح افزايش ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي بزرگ شيراز تاكيد كرد و گفت:با توجه به افق توسعه شهرك صنعتي و به بهره برداري رسيدن بسياري از طرح هاي درحال ساخت وساز،افزايش ظرفيت تصفيه پساب ضروري است .
هاشمي افزود: افزايش ظرفيت تصفيه خانه شهرك صنعتي بزرگ با ساخت مدول سوم با اعتبار اوليه 18ميليارد تومان در اولويت كاري قرارگرفته و پيمانكار آن نيز انتخاب شده است
وي همچنين با اشاره به بهره برداري از شبكه 20كيلو ولت برق توسعه فاز پنجم شهرك صنعتي بزرگ شيراز گفت:با اجراي اين طرح بستر مناسبي براي تامين برق پايدار صنعتگران فراهم شده است.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنين با بيان اينكه تامین پایدار برق و جبران كسري بويژه در فصل تابستان ، از اولویت‌های اصلی است گفت: حمایت از ساخت نیروگاه های برق مقیاس کوچک از برنامه‌هایی است که در حال اجرا است تا صنعتگران و سرمایه گذاران برای تامین برق مورد نیاز دغدغه‌ای نداشته باشند.
وي با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در این شهرک‌ها فراهم آورد گفت: براي احداث اين نيروگاه ها هم شركت شهرك هاي صنعتي بخشي از زمين واگذار شده را بصورت رايگان به متقاضي ارائه مي دهد و هم وزارت نيرو مشوق هايي در نظر گرفته است.
هاشمي افزود:تاكنون جهت احداث 28نيروگاه مولد مقياس برق در شهرك ها و نواحي صنعتي استان ، زمين به متقاضيان واگذار شده كه از اين تعداد 12نيروگاه با ظرفيت توليد 95مگاوات برق موفق به بهره برداري شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.