هفته حقوق به¬شرّ امریکایی

با خروج انگلستان از خاورمیانه، ایالات متحده امریکا با طرح­های نو استعماری خود جایگزین استعمارگر پیر شد. شاید در ابتدا کسی تصور نمی­کرد این کشور نوپای داعیه­دار حقوق بشر، خود با سبک و سیاقی جدید به تباه کردن جان انسان­ها و بی­ارزش­جلوه­دادن نفوس انسانی اقدام نماید. کودتای ننگین 28 مرداد 1332 (۱۹ آگوست ۱۹۵۳م.) اما در نزد ملت ایران، پرده از چهره واقعی ایالات متحده برداشت. اما حمایت متقابل رژیم وقت و دیکتاتوری پهلوی در پوشاندن چهره واقعی این کشور در نزد ملت ایران تا اندازه زیادی موفق بود.

ایران ریپورتس98// افشاگری­های گاه و بی­گاه امام خمینی(رحمه الله علیه) معمار کبیر انقلاب اسلامی در جریان کاپیتولاسیون و حق قضاوت کنسولی و اصلاحات ارضی دیکته شده از طرف غرب، چشم ملت را به طینت پلید ایالات متحده روشن ساخت و درنهایت با تبیین ایدئولوژی انقلاب سلامی و مبنای فکری نه شرقی و نه غربی، انقلاب اسلامی و مردمی ملت ایران با رهبری امام خمینی رحمه الله علیه به پیروزی رسیده و به حاکمیت دست نشانده و تحت حمایت غرب پایان داد.

با وقوع انقلاب اسلامی 1357(1979) در ایران و تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده و مرکز عملیات سازمان جاسوسی و امنیتی سیا در تهران، عملاً چهره واقعی این کشور برای ملت ایران آشکار و منافع مستعمره­گونه ایالات متحده در خاورمیانه با کنار رفتن رژیم پهلوی به عنوان ژاندارم منطقه و حامی منافع امریکا، در خطر افتاد.

بنابراین ایالات متحده علی­رغم ادعای رعایت مبانی حقوق بشری خود، تلاش کرد تا حکومت مردمی و نوپای جمهوری اسلامی در ایران را با حربه­های مختلف ازجمله حمایت از گروهک­های شبه­نظامی وابسته مثل منافقین و یا جنگ نیابتی توسط رژیم بعثی با فرماندهی صدام با فشارهای داخلی و خارجی در کنار تحریم و … ساقط نماید.

مهم­ترین راهبردی که ایالات متحده در این زمینه بکار برد، حمایت و تأیید ترورهای ضد حقوق بشری گروهک منافقین در ایران و حتی همراهی با رژیم دیوانه و متخاصم بعثی در حملات شیمیایی و بمباران مناطق مسکونی ایران و درنهایت هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس برای فشار آوردن بر ایران در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود.   

سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری مدظله العالی در ششم تیرماه 1360 توسط گروهک منافقین، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت مسئولان ارشد نظام مردمی جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360، ترور محمد کچویی رئیس زندان اوین در هشتم تیرماه همین سال، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و شهید محراب در 11 تیرماه 1361، بمباران شیمیایی منطقه سردشت توسط رژیم بعثی عراق و با استفاده از تسلیحات غربی-امریکایی در 8 تیرماه 1366 و اسقاط هواپیمای مسافربری ایران و شهادت مسافران بی­گناه این هواپیما بر فراز آب­های خلیج فارس در 12 تیرماه 1367، این هفته­ی میانی تیرماه را برای ملت ایران بسیار تلخ و شکننده نموده است و چهره واقعی ایالات متحده را در دشمنی با ملت و شهروندان ایرانی بیش از پیش آشکار نموده است.

بر همین مبنا چندسالی است که هفته حقوق بشر امریکایی بخوانید حقوق ضد بشری امریکا و حقوق به­شرّ امریکایی از ششم تا دوازدهم تیرماه، برای رسوا نمودن و عیان کردن چهره متوحش غرب در نزد افکار عمومی جهانیان در تقویم رسمی ما ثبت شده است.

معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر و مجموعه مدیریت­های فرهنگی اقشار و نواحی این سپاه، در این هفته، با برپایی نمایشگاه، تشکیل حلقات مجازی روشنگری، تدوین مبانی فکری، تولید پوسترهای مناسبتی و بسیاری دیگر از فعالیت­های روشنگرانه در ذیل فرهنگ عمومی اجتماع، اقدام به آگاه­سازی عمومی نموده و در این زمینه در سال­های اخیر بسیار موفق عمل نموده است.

به نظر می­رسد که برای این مهم و آشکارشدن چهره واقعی حقوق ضد بشری ایالات متحده امریکا، باتوجه به هجمه­های تبلیغی و روتوش­های رسانه­ای که این کشور انجام می­دهد، راه درازی در پیش است اما یقیناً وعده خداوند محقق و چهره واقعی باطل و تزویر بر ملل جهان عیان و آشکار خواهد شد و یقیناً پیروزی حق بر باطل و تحقق آرمان­شهر مهدوی و حقوق بشر واقعی و آزادی، برابری، برادری و عدالت و مساوات در ذیل سایه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف نزدیک است. ان شاء الله

*سرهنگ پاسدار حسن گلزار؛ معاون فرهنگی هنری سپاه فجر فارس

Leave a Reply

Your email address will not be published.