نماینده ولی فقیه در سپاه لامرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند جایگاه بسیار والایی دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان لامرد گفت: در امربه معروف و نهی از منکر باید عالم و عامل بود و کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند جایگاه بسیار والایی دارند.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه لامرد، در جمع آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان لامرد عنوان کرد: در اقامه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر کار ما باید عالمانه، عادلانه و رفیقانه باشد.

وی بیان کرد: همانطور که در شرع ما نیز آمده است، ما در گام اول باید معروفات و خوبی ها را برجسته کرده و گسترش دهیم و سپس، اقدام به نهی کردن از منکرات، بدی ها و زشتی ها کنیم.

وی افزود: کسی که در این زمانه بخواهد امر به معروف و نهی از منکر کند نیاز به تخصص و کسب مهارت و آموزش های همه جانبه دارد و ما بایدها و نبایدهای اجتماعی داریم و یک بایدها و نبایدهای شرعی، که آمر به معروف و ناهی از منکر باید تمام این ظرافت های اجتماعی و شرعی را بداند و رعایت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه لامرد بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر کار آسان و ساده ای نیست، و باید شرایط آن را بدانیم و به آن عمل کنیم تا به نتیجه ای که مورد رضای خداوند متعال و شرع مقدس هست برسیم.
او گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی و گفتمان اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر است و این فریضه الهی، جامعه را زنده نگه می‌دارد و پیامش این است که هیچ کس در هیچ کجا نباید نسبت به جامعه و اطرافیان خود بی تفاوت باشد زیرا اصل زندگی بر مبنای مسئولیت‌پذیری است.

وی با اشاره به بیان امام صادق (ع) که می فرمایند: در امر به معروف و نهی از منکر باید عالم و عامل باشیم خاطرنشان کرد: در این مهم باید عادل بودو با عدالت برخورد کرد و همچنین باید رفیق و دلسوز باشیم.

حجت الاسلام غلامی، یکی از ظرفیت های موجود در جامعه و خانواده ها را، بزرگان و پیشکسوتان و ریش سفیدان معرفی کرد وگفت: بزرگان می توانند اثرات قابل توجهی در اقامه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند. خبرنگار/محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.