نماز عید سعید فطر در سراسر استان فارس برگزار می شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در فارس گفت: نماز عید سعید فطر در تمامی شهرهای استان فارس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها این است که روز پنجشنبه عید فطر باشد، گفت: نماز عید سعید فطر در تمام نقاط استان فارس چه شهرهای دارای وضعیت قرمز، یا نارنجی یا زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز اقامه خواهد شد.

وی با تصریح اینکه نماز عید فطر در ساعت ۷ صبح روز عید اقامه خواهد شد، گفت: در شهر شیراز این نماز در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام ملک‌مکان یادآور شد: البته به‌دلیل وضعیت شیوع کرونایی امسال خیلی توصیه نکردیم که نمازها همگی در یک مکان اقامه شوند، اما نماز عید اصلی با محوریت ائمه جمعه در سراسر نقاط استان اقامه خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود از اعزام ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال به نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: از ظهر روز گذشته این گروه‌ها به نقاط مرتفع استان اعزام شده‌اند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: امسال وضعیت رؤیت هلال ماه شوال بسیار سخت است و به راحتی قابل رؤیت نیست لذا باید گروه‌ها با تجهیزات کامل و به نقاط بسیار مرتفع اعزام شوند که این گروه‌ها در صورتی که امشب هلال ماه شوال را رؤیت کنند باز می‌گردند در غیر این صورت تا زمان رؤیت هلال ماه در منطقه می‌مانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.