نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور فارس با موضوع نقش آفرینی استاد تراز انقلاب اسلامی

در آستانه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه پیام نور استان فارس با موضوع «نقش آفرینی و رسالت استاد تراز انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب با تاکید بر انتخابات ریاست جمهوری» در سالن ولایت دانشگاه پیام نور مرکز شیراز برگزار شد.


به گزارش ایران ریپورتس، دکتر محسن جاجرمی زاده در ابتدای این نشست که با حضور اساتید عضو هیات علمی و مدرسین گروههای مختلف علمی برگزار شد گفت: پس از شهادت آیت الله رییسی با هدایت مقام معظم رهبری امورات کشور متوقف نشد و با حضور مردم در صحنه انتخابات ۸ تیر نیز وقفه ای در خدمت به مردم ایجاد نخواهد شد
رییس دانشگاه پیام نور استان فارس افزود: با حماسه انتخابات پیش رو سرعت و شتاب مضاعفی در پیشبرد اهداف انقلاب ایجاد خواهد شد.
دکتر غلامرضا صفرپور استاد دانشگاه و سخنران این برنامه نیز با بی بدیل خواندن ساختار اداری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام جمهوری اسلامی انتخاب بالاترین رده مسئولین کشور تا شوراهای شهر و روستا به طور مستقیم یا غیرمستقیم به مردم واگذار شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به طور متوسط هر سال یک انتخابات در کشور برگزار شده است افزود: در کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند چنین سازوکاری با این سطح وجود ندارد.
وی همچنین با تاکید بر ابعاد خارجی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یادآور شد: شهید رییسی پیگیر توسعه متوازن بود و با تمام قاره ها و همسایگان ارتباط برقرار کرد.
رییس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای استقرار عدالت اتفاق افتاده است گفت: برای تحقق این هدف می بایست دولت اسلامی شکل گیرد.
دکتر علیرضا فارسی نژاد افزود: برای اینکه به دولت اسلامی برسیم باید دولتمردانی متدین و معتقد به انقلاب و آرمانهای آن داشته باشیم.
این استاد بسیجی دانشگاه همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری اظهار داشت: در گفتمان نظام اسلامی مقبولیت مقابل مشروعیت نیست بلکه رکن مشروعیت است بنابراین مشارکت عامل مقبولیت و در نتیجه مشروعیت است.
اساتید حاضر در جلسه نیز ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص جریانهای مختلف سیاسی کشور،دیدگاههای کاندیداها،شاخص های انتخابات و پیش بینی های احتمالی نتیجه انتخابات به گفت و گو نشستند.
در پایان مراسم از تعدادی از اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.
این نشست به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.