نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد

نشریه علمی پژوهشی «Iranian Journal of Medical Sciences» با نام اختصاری «IJMS» و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پایگاه «MEDLINE»، یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی پزشکی جهان، نمایه (Index) شد.

به گزارش ایران ریپورتس، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسوول، سردبیر و اعضای هیات تحریریه این نشریه گفت: «IJMS» دومین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه و دوازدهمین نشریه از مجموعه نشریات علوم پزشکی کشور است که در پایگاه«MEDLINE» نمایه می شود.

دکتر «عباس رضائیان زاده» افزود: این نشریه همچنین از سال ۲۰۱۱ میلادی در پایگاه اطلاعاتی«PubMed Central» نمایه شده و در حال حاضر نزدیک به ۸۶۰ مقاله این نشریه در موتور جستجوی «PubMed» قابل مشاهده است.

او ادامه داد: به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه «PubMed Central»، مقالات این نشریه از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی (شماره ژانویه ۲۰۲۱ میلادی) در پایگاه «MEDLINE» نیز قابل مشاهده است.

دکتر رضائیان زاده همچنین توضیح داد: این نشریه که تمامی زمینه‌های علوم بالینی و پایه پزشکی را پوشش می‌دهد، به صورت دو ماهنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود و دسترسی رایگان به مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانیhttps://ijms.sums.ac.ir/ فراهم است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بهبود کیفیت و ارتقای نمایه شدن نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را یکی از رویکردهای گروه نشریات و کتب مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی این معاونت برشمرد و یاددآور شد: این موفقیت با پیگیری‏ها، ارزیابی‏های فنی و ارسال درخواست به پایگاه «MEDLINE» از سوی دفتر گروه نشریات و کتب و با همکاری دست اندرکاران این نشریه به دست آمده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.