نشان سقا به خیرین و فرهنگسازان اعطا می شود

مسئول کارگروه تخصصی آب و محیط زیست فارس گفت: در راستای حفاظت، مدیریت و فرهنگسازی مصرف آب، همایش ملی نشان سقا با دبیری گروه جهادی سحاب برگزار می شود.

دکتر محمدصالح مقدسی، مسئول کارگروه تخصصی آب و محیط زیست فارس و مسئول گروه جهادی تخخصی سحاب با بیان اینکه اعطای نشان در تمام جوامع بشری امریست والا و ارزشمند که پس از ارزیابی های مختلف و از بین جامعه ی هدف، افرادی را که حائز شرایط موضوعی است مشخص کرده و مقامات آن کشور با اعطای نشان خاص، وی را به عنوان الگو و اسوه در آن کشور معرفی و نام وی به عنوان دارندگان آن نشان ثبت می‌شود، اظهار داشت: در کشور عزیز و پهناور ایران عزیز نیز این موضوع در نظر گرفته شده و نشان‌هایی در حوزه عمومی و تخصصی و مهارتی به افرادی که دارای معیارها و شاخص‌های ارزیابی مشخصی بوده‌اند به دست رهبری معظم انقلاب، ریاست جمهوری دولت های مختلف و سران قوا و مقامات لشکری و کشوری اعطا شده است.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ کارگروه تخصصی آب سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری و مجمع خیرین آبرسان فارس با هدف قدردانی از فعالیت مادی و معنوی حوزه آب و تجلیل از نگاه عمیق، دغدغه ای ماندگار و توانایی کم نظیر فرهنگسازان این عرصه و اتصال این امر مهم به صفت والای سقای دشت کربلا حضرت ابالفضل‌العباس علیه السلام طرحی را به نام ««نشان سقا»» پیشنهاد دادند.
به گفته مسئول گروه جهادی سحاب، با توجه به اهمیت آب و آبرسانی در جامعه و لزوم ورود فرهنگی و فرادستگاهی در عرصه تولید، مدیریت، توزیع و مصرف آب، مقرر شد تا دبیرخانه دائمی همایش «تجلیل از خیرین و فرهنگ‌سازان عرصه آب با عنوان نشان سقا» با دبیری گروه جهادی سحاب(ستاد حفاظت آب) و با همکاری کارگروه تخصصی بسیج مهندسین عمران و معماری فارس و مجمع خیرین آبرسان فارس و دستگاه‌های متولی تشکیل شده و این همایش به صورت سالیانه در پنج لایه شهرستانی، استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی برگزار شود.
مسئول کارگروه تخصصی آب و محیط زیست فارس با یادآوری اینکه صفت والای سقا متعلق به حضرت ابالفضل العباس علیه‌السلام بوده و مردم شریف ایران و آزادگان جهان بر این نام اعتقادات و تعصبات دینی مذهبی خاصی دارند، تاکید کرد: تصمیم بر آن شد که آغاز فعالیت این دبیرخانه همه ساله همزمان با میلاد گهربار این امامزاده واجب‌التعظیم لحاظ شده و اختتامیه آن، همزمان با نهم محرم‌الحرام همان سال و روز تاسوعا به همراه گلریزان آب و اعطای نشان مقدس سقایی برگزار شود.
مقدسی ادامه داد: امسال به دلیل تقارن ولادت با سعادت حضرت ابالفضل علیه السلام با ایام گرامیداشت روز مهندس، مقرر است اولین گام برگزاری آن در ششم اسفند ماه ۱۴۰۱ برداشته شود.
وی گفت: اطلاع رسانی و رونمایی و اعطای اولین نشان سقا در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابالفضل العباس علیهم‌السلام به منتخبین خیر و فرهنگساز استان فارس با حضور مقامات ارشد ملی و استانی از جمله برنامه های این همایش درنظر گرفته شده است.
مسئول گروه جهادی سحاب افزود: در این خصوص مقرر است که خیرین و فرهنگسازان با توجه به شاخصه‌های تعریف شده در کمیته ارزیابی و سنجش تفکیک شده و با اعطای لوح یادبود و تندیس همایش و در نهایت اعطای نشان از آنها تجلیل بعمل آید.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.