مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس: شورای شهر شیراز سومین حرم اهل بیت را محور قرار دهد

مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس گفت: انتظاری که جامعه متدینین از شورای شهر که منتخبین همین مردم هستند دارد، دادن محوریت است و توسعه همچنین پر رنگ کردن نقش سومین حرم حرم احمدبن موسی در مناسبات فرهنگی و اجتماعی است که باید به آن توجه توجه جدی شود.

به گزارش ایران ریپورتس، رضا نجابت پیش از خطبه های امروز شیراز با اشاره به برپایی دو انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران در انتخابات حماسه آفریدند با آن حجم از فشارها و این حجم از جنگ روانی که توسط دشمنان به وجود آمد یک نکته‌ای را باید به آن اشاره کنم که کمتر به آن اشاره می‌شود درصدی که اعلام شد ۴۹ درصد عمده افراد داخل و خارج را با هم شامل می‌شد، ما یکسری از افرادی را داریم که خارج از ایران هستند درصد آنها حساب می‌شود و این درصد با احتساب آنها حساب شده و اگر ما بخواهیم ایرانیان داخل کشور را حساب کنیم درصد مشارکت مردم ما ۵۵ درصد برابر آمارها حساب می‌شود که جای بسیار شکرگزاری و قدردانی از ملت شریفمان دارد.

وی ادامه داد:  متاسفانه در عرصه شورای شهر و شهرداری ها، محوریت حرم سوم در تصمیمات کمتر دیده شده شما نگاه کنید خطوط مترو در اقصا نقاط شهر در حال کشیده شدن هست اما نزدیک حرم ما خط متروی نمی‌بینیم مقایسه می‌کنیم با حرم امام رضا که مترو یا نظیر اینها به درستی وجود دارد این ها تصمیماتی است که شهرداری‌ها می‌گیرند شما چه با ماشین و چه با قطار یا هر وسیله دیگری دروازه‌های مشهد را وارد شوید ناخودآگاه دست روی سینه می آید.

نجابت بیان کرد: در مشهد ساختار شهری و بافت شهری به گونه‌ای است که شما را متوجه حرم امام رضا می کند اما شیراز هنوز در تصمیمات اعضای شورای شهر و شهرداری ها و سایر نهادها نتوانسته محوریت فیزیکی سومین حرم را بر مسافرین و مجاورین ثابت کند چه رسد به محوریت فرهنگی حرم که مهمتر از محوریت فیزیکی است. که هرگونه فعالیت فرهنگی و اجتماعی که قرار است در شهر رخ بدهد با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی و سایر امامزادگان در این شهر صورت بپذیرد.

مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس گفت: انتظاری که جامعه متدینین از شورای شهر که منتخبین همین مردم هستند دارد، دادن محوریت است و توسعه همچنین پر رنگ کردن نقش سومین حرم حرم احمدبن موسی در مناسبات فرهنگی و اجتماعی است که باید به آن توجه توجه جدی شود.

وی تاکید کرد: البته شهرداری ها و شوراها وظیفه خاصی را دارند گاهی وقتها خواسته‌های از اینها می‌شود که به حق نیست یا در حیطه اختیارات شهرداری ها نیست و انتظار نداریم که آنها را اعمال کند ولی در همین چارچوب و ساختار شهری و مولفه های شهری امیدواریم بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

نجابت گفت: در انتخابات ریاست جمهوری که بعد از ۸ سال نچندان گوارا، سلاله پیغمبر آقای رئیسی رای آوردند، چند نکته را خوب است متذکر شوم که اولین مطلب و اولین مبحث این است که شعارهای دولت شعارهای رئیس‌جمهور منتخب رئیس جمهور فعلی شعارهایی است که جریان انقلاب آنها را همیشه فریاد می زد و از افتخارات آقای رئیسی این است که شعارهای انقلاب را فریاد می زند.

رهبری معظم فرمودند که کابینه  هر چه زودتر شکل بگیرد

مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس بیان کرد: انتظار می رفت دیروز در مراسم تحلیف این اتفاق بیفتد که به دلایلی که در تعویض برخی اعضای کابینه و وزرا در حال رخ دادن است این اتفاق نیفتاد به زودی کابینه شکل می‌گیرد کابینه‌ای که انتظارات جریان انقلابی و متعهد و متدین این کشور را برآورده می‌کند.

وی ادامه داد: ترکیبی از جوانان بانشاط و با تجربه‌ها همان اتفاقی که در مجلس هم افتاد و مقام معظم رهبری هم ابراز رضایت کردند از این ترکیب این اتفاق در کابینه هم باید بیفتد افراد دلسوز انقلابی افرادی که خودشان را وقف مردم می کنند آقا فرمودند شما وقتی مسئولیت دارید فکر کار اقتصادی حلال نباشد کار اقتصادی حلال بر مسئول آقا جایز ندانستند چرا که مسئول باید تمام وقت خودش را وقف انقلاب اسلامی و مردم کند.

نجابت اظهار کرد: این نشاط و تجربه انقلابی گری که در رئیس‌جمهور ما وجود دارد، باید تا پایین‌ترین ارکان قوه اجرایی مملکت هم نفوذ پیدا کند، صرفاً انقلابی شدن و بانشاط بودن کابینه کفایت نمی‌کند بلکه باید در همه ارکان دولت این تغییر را حس کنید.

 مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس تاکید کرد: اقتصاد و معیشت مردم باید محوریت دولت انقلابی باشد؛ افراد مختلف در مسئولیت‌های مختلف آمده‌اند و رفته‌اند و شعارهای متفاوتی داده اند اما تغییر محسوسی احساس نشده خصوصاً در این سالهایی که ما شاهد آن بودیم به نظر می‌رسد از همین امروز هم برنامه‌های اقتصادی شروع شود طبیعتا مطابق علم اقتصاد ۲ سال یا ۳ سال طول می‌کشد تا تورم به نقطه قابل قبولی برسد یا اشتغال یا… مهمتر از این آن است که مردم ببینند و مسئولین تلاش می‌کنند بعضی مسئولین سابق نسبت به دغدغه‌های مردم بی تفاوت بودند.

وی گفت: همان‌طور که شما بزرگواران در دوران دفاع مقدس قبل از آن و بعد از آن شاهد بودید که اعتماد متقابل مردم و مسئولین بود که خیلی از مشکلات توسط مردم و مسئولین رفع میشد پس این بحث اقتصاد است بحث دیگر، مطابق نظر سنجی همان طور که در کوچه و بازار شاهد هستیم مردم به شدت نسبت به آن گله دارند و ناراحت هستند تبعیض و فساد اقتصادی و اداری همچنین توسعه عدالت است که نه امروز چندین سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند “بنده از وضعیت عدالت در کشور مطلقاً راضی نیستم” که بعید می‌دانم از آن روز تا به حال ضمن تقدیر از زحماتی که انجام شده آن وضعیت بهتر شده باشد.

نجابت ضمن تاکید بر رسیدگی به مناطق مردم محروم و توسعه روستاها همچنین توسعه جنوب شهر، اقدامات انجام شده در این حیطه را قابل تقدیر دانست و افزود: این اقدامات قابل قیاس با دوران طاغوت و نظیر اینها نیست اما عدالت، برابری و اینکه مظلوم به راحتی بتواند حق خودش را از بالا دست بگیرد مردم زبانشان الکن نباشد اگر پناهگاه و مرجعی داشته باشند در مقام بالاتر و مقامی که به آن مراجعه می‌کنند این از انتظاراتی است که مردم از جناب آقای رئیسی دارند.

وی با اشاره به روایت “الناس علی دین ملوکهم” بیان کرد: مدیران صد در صد  علی دین ملوکهم هستند یعنی وقتی در روایت است که مردم همانگونه رفتار می‌کنند که مسئولین رفتار می‌کنند مدیر جزء دیگر صد در صد سعی می‌کند خودش را با رئیس جمهور تطبیق بدهد اینکه یک  موقع فرهنگ ساده‌زیستی حداقل در بین مسئولین ترویج پیدا می‌کند سوار خودرو خاص بشوند یا نظیر اینها به خاطر اینکه رئیس جمهور اینگونه رفتار می کند و اگر زمانی تبختر و تفرعن رواج پیدا کند به خاطر اینکه مقام بالادستی آنجور رفتار می‌کند مقام بالادستی هرجور رفتار کند در سیستم اداری همین‌گونه است مدیر جزء و مدیر میانی هم سعی می‌کند مطابق چنین  مبنایی رفتار کند.

مسؤول انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان فارس گفت: آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی که ما امروزه در سطح کشور و در سطح شهرمان مشاهده می‌کنیم اثرات کم نظیری در ضرر نسبت به مردم دارد، آسیب های اجتماعی در همین دور و اطراف حرم احمدبن موسی و حضرت سید علاالدین حسین که شورای شهر یکی از متولیان آن است همانطور که اشاره شد و مباحث دیگر باید نسبت به این هم دولت به طور جدی کوشا باشد.

نجابت اظهار  داشت: متاسفانه خیلی از دولت ها چون این کارها خیلی صرفه اقتصادی ندارد، نگاه مثبتی به سرمایه گذاری روی آن ندارند مثلاً امر ازدواج اینکه می بینید  برای وام ازدواج با سر کله زدن و ۲۰ میلیون و ۳۰ میلیون چرا؟ چون که دولت آن سیاست گذاری که نگاه می کند در آن صرفه اقتصادی نمی بیند پس می‌بینیم برای ازدواج که فقط یک پولی دادیم رفته و دو نفر به هم رسیدن یا هر چیز دیگر اما در نگاه فرهنگی و در نگاه اهل بیتی، ازدواج بنایی است که هیچ بنایی مقدس تر از آن نیست و حافظ جامعه است نگهبان جامعه است و مروج ارزش‌های جامعه است .

وی خاطرنشان کرد: مسئولین باید به این امر و سایر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و گرفتاری جوانان توجه کنند که در دولت جدید ریل‌گذاری را به سمت کاهش فساد، افزایش و توسعه عدالت بپیماییم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.