مرثیه سرایی و سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در سراسر لامرد؛

همزمان با سالروز شهادت ششمین امام بر حق شیعیان حضرت امام صادق(ع) مراسم عزاداری و سوگواری آن امام معصوم در سراسر شهرستان لامرد بویژه مسجد حسین بن علی(ع) خندق شهر لامرد برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام بنی هاشمی که بمناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)در مسجد حسین بن علی(ع)
محله خندق شهر لامرد سخنرانی می کرد به ابعاد شخصیتی امام ششم شیعیان اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال شبهه افکنی برای نسل ظهور است و باید سعی شود تقوای همراه با عمل باشد و با کار نیک و رفتار پسندیده و اقامه نماز مردم را دعوت به تقوا کنیم.
وی ادامه داد: مجموعه ای از سخنان امام صادق (ع) رفتار من و شماست، و رفتار ما باید مایه عزت و زینت ائمه اطهار باشد و باید امام زمان را یاری کرد.
حجت الاسلام بنی هاشمی افزود: پیامبر فرمودند که آیه های ۱۱۲و۱۱۳ سوره هود مرا پیر کرد و این غصه امت است که پیامبر را پیر کرد، و ماهایی که لبیک به امام مهدی گفته ایم نباید میلی زندی کرد و باید به خاطر دل امام زمان زندگی کنیم.

وی تاکید کرد: امید امام زمان(عج) به من و شماهاست و باید راه ائمه اطهار را ادامه دهیم و اگر سبک زندگی را عوض کنیم و امام زمانی زندگی نکنیم بچه ها را اهل آتش می کنیم و ائمه اطهار یاری رسان ما نخواهند بود و امام حسین هم ما را شفاعت نمی کنند.

حجت الاسلام بنی هاشمی تصریح کرد:
در هیچ عصری همانند این عصر خداوند به ما مردم عظمت نداده است و ما را برادران خود خطاب کرده اند، و روایت معصوم است که هر کس یک درهم برای امام زمان خرج کند بهتر از این است که ده درهم برای دیگر امور خرج کند.
وی بیان این مطلب که باید خمس و زکات را پرداخت کرد اذعان کرد: باید روزانه برای امام زمان صدقه دهیم و خودمان را وقف امام زمان کنیم.
خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.