مراسم محرم در ۱۳۵۳ کانون فرهنگی مساجد فارس برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از برگزاری برنامه‌های ویژه ماه محرم در بیش از یک هزار و ۳۵۳ کانون خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی با تشریح برنامه‌های ویژه ماه محرم در جمع خبرنگاران گفت: کانون‌های مساجد با با برافراشتن پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه در مساجد و خیابان‌های اطراف برنامه‌های محرم را آغاز کرده‌اند و مراسم با دعوت از سخنرانان استانی و کشوری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هیئت‌های مذهبی برای تبیین قیام حسینی و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

او خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۳۵۳ کانون فرهنگی و هنری در مساجد فارس همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام مراسم عزاداری و سوگواری محرم را با عشق به سالار شهیدان کربلا و به صورت خودجوش برگزار می‌کنند که هر ساله مورد استقبال عموم ارادتمندان قرار می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: ارسال پیامک‌های ویژه محرم و اطلاع رسانی مراسم‌ها و برنامه‌های ویژه این ایام از طریق وبگاه ستاد هماهنگی و کانال‌های اختصاصی در پیام رسان‌ها و شبکه‌های مجازی و دعوت از مسئولان، اصحاب مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی برای حضور پرشور از برنامه‌های محرم است.

امیدی از اجرای مسابقات فرهنگی و هنری ویژه محرم خبرداد و گفت: اطلاعات واصله و گزارش‌های رسیده به روابط عمومی ستاد هماهنگی حاکی از این است که کانون‌های مساجد استان برنامه‌هایی نظیر دیدار و تکریم پیشکسوتان عزاداری و پیرغلامان حضرت امام حسین (ع)، مسابقات فرهنگی و هنری، حفظ زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و پوستر با موضوع محرم و عاشورا، تهیه و توزیع ویژه نامه و پوستر، تعزیه خوانی، محافل قرآنی، ختم صلوات و قرآن و مرثیه خوانی را تا پایان ماه صفر در برنامه های خود قرار داده اند.

او برپایی محافل تعزیه خوانی را یکی از برنامه‌های شاخص ماه محرم کانون‌های مساجد فارس برشمرد و گفت: اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا مقارن با اذان و به هنگام عزاداری، برپایی خیمه‌های عزاداری حسینی به همت کانون های مساجد شهرستان‌ها و نیز اجرای برنامه‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در هفته احیای این فریضتین در ماه محرم از دیگر برنامه‌هاست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین برگزاری مسابقه دلنوشته، نذر خون، برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، محافل قرآنی و مراسم زیارت عاشورا، جلسه های بصیرت افزایی و ولایتمداری را نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در محرم برشمرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.