مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس: ۳ پروژه بزرگ آبخیزداری در فارس افتتاح می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس،گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر ۳ پروژه بزرگ آبخیزداری به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال در فارس افتتاح می شود.

به گزارش ایران ریپورتس، عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به افتتاح و بهره برداری این پروژه ها در استان گفت: برای اجرای این طرح ها نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف و شهرستانهای فیروزآباد و خرامه به اجراشده است.صمد نژاد یادآور شد: در این راستا تعدادی از پروژه ها نیز در دیگر شهرستان های استان همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و با حضور مسئولان افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به مزایای این پروژه‌ها اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی ظرفیت لازم به منظور استحصال مقادیر قابل توجهی از روان‌آب‌های سطحی در راستای کنترل سیلاب‌های مخرب و جلوگیری از خسارت سیل به مناطق اطراف حوزه، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و آبخوان‌ها و نیز کنترل رسوب و فرسایش خاک فراهم می‌شود.

صمد نژاد تصریح کرد: این پروژه ها در زمینه‌های بندهای سنگی، ملاتی و خاکی به اجرا درآمده و با بهره‌برداری از آنها بیش از ۱۷ هزا خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چند سال اخیر توانسته تا حد چشمگیری از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری کند ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری و مشارکت دستگاه های دولتی و مردم نهاد بتوان در استفاده صحیح از منابع آب وخاک و منابع طبیعی گام بهتری برداریم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.