مدیرکل امور مالیاتی فارس: مالیات‌ها تامین کننده کمتر از 70 درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی است

مدیرکل امور مالیاتی فارس، میزان مالیات اخذ شده در کشور را متناسب و مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد که مالیات‌ها تامین کننده کمتر از 70 درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش ایران ریپورتس، حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه فارس با عنوان “نقش رسانه در تبیین رابطه توسعه اقتصادی و پرداخت مالیات در فرهنگ عمومی”، با اشاره به تاثیرگذاری رسانه در فرهنگسازی، گفت: طی دو روز و بعد از اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها 100 هزار مودی در فارس تکالیف خود را انجام دادند.

محمدابراهیمی با بیان اینکه مالیات محلی برای تامین بودجه و ابزاری برای تعادل بخشیدن به اقتصاد است، یکی از عوامل فرار مالیاتی را بی‌اطلاعی جامعه از حقوق خود ذکر و اضافه کرد: فرار مالیاتی در جوامع بین‌المللی یک گناه بزرگ است؛ اگر افراد جامعه از حقوق خود اطلاع داشته باشند، اجاره نمی‌دهند این امر رخ دهد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه معمولا افراد حقیقی و حقوقی که بیشترین میزان درآمد را دارند، مرتکب فرار مالیاتی می‌شوند، گفت: مالیات ٨٦ درصد از فعالان اقتصادی در ایران، پائین است و تنها 14 درصد از این گروه، در بحث محاسبه مالیات مبادرت به ایجاد تنش می‌کنند.

محمدابراهیمی با اشاره به طراحی سامانه‌ای برای دریافت گزارش‌های مردمی در مورد فرار مالیاتی و استقبال خوب مردم از این سامانه تحت عنوان سوت زنی، از رسانه‌ها درخواست کرد که ضمن همراهی برای ارتقاء آگاهی‌های شهروندان، با سوت زنی در شناسایی تخلفات مالیاتی، دولت را همراهی و به توسعه جامعه کمک کنند.

او با بیان اینکه اکثر جوامع از محل درآمدهای مالیاتی بخش مهم نیازهای اعتباری خود را تامین می‌کنند، بهترین مالیات دهندگان را حقوق بگیران ذکر و خاطرنشان کرد: هرچه منابع اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی بیشتر شود، امکان فرار مالیاتی محدودتر شده و منابع مالی برای تداوم توسعه جامعه بیشتر خواهد شد.

محمدابراهیمی، میزان مالیات اخذ شده در کشور را متناسب و مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد که مالیات‌ها تامین کننده کمتر از 70 درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های دولتی است. اگر قرار باشد خدمت رسانی به مردم بیشتر شود، ابتد باید فرار مالیاتی به نتیجه برسد لذا اگر از سامانه سوت زنی فعال شود، بخش عمده ای از فرار مالیاتی حذف می‌شود.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.