محصولات کشاورزی فارس در معرض خطر سرمازدگی

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به پيش بيني هاي اداره كل هواشناسي از روز شنبه هفدهم مهرماه، در این استان، دمای هوا كاهش محسوسی بين 4 تا 8 درجه سانتی گراد دارد.

به گزارش ایران ریپورتس، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علیرضا واحدی پور تصریح کرد: كاهش دما از مرزهاي شرقي و شمالي استان آغاز می شود و محصولات زراعي و باغي در خطر سرمازدگي هستند.
به گفته وی؛ شهرستان هاي آباده، اقليد، بوانات، سرچهان، خرمبيد، پاسارگاد، ارسنجان، بختگان، مناطق مرتفع ني ريز، سپيدان، شيراز و كوار در خطر بيشتري نسبت به ساير نقاط استان قرار دارند.
واحدی پور ابراز کرد: كشاورزان ذرت كار خصوصا ذرت علوفه اي نسبت به برداشت سريع محصول خود و حمل به سيلو اقدام نمايند.
او افزود: برداشت انار و انگور در شهرستان هاي توليدكننده این دو محصول در اولويت قرارگيرد.
واحدی پور با اشاره به ضرورت برداشت سریع گوجه فرنگی، اظهار کرد: در صورتی که مزارع به مرحله برداشت نرسیده است نسبت به پوشش مزرعه با بقاياي گياهي، وسايل گرم كننده و يا پلاستيك اقدام ونسبت به آبياري مزرعه خود مبادرت ورزند.
این مقام مسئول به گلخانه داران و مرغداران توصیه کرد که پوشش گلخانه و سقف واحد توليدي را مرمت و دستگاه هاي گرمايشي را سرويس كنند و افزود: زنبورداران نسبت به محافظت از زنبورستان خود اقدام كنند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاكيد کرد: بهره برداران واحد توليدي را تحت پوشش بيمه قرار دهند تا ريسك توليد كاهش یابد.
واحدی پور به بهره برداران توصیه کرد: درصورت بروز خسارت احتمالي، به ارزيابان صندوق بيمه و كارشناسان مديريت جهاد كشاورزي شهرستان به منظور برآورد خسارت اطلاع رسانی و یقین حاصل کنید که در سامانه مربوطه ثبت شده باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.