لغو عضویت دو عضو شورای شهر نی ریز

اختلاف یک ساله اعضای هیئت رئیسه شورای شهر و شهردار نی‌ریز با لغو عضویت دو عضو و اخطار یک عضو دیگر شورا پایان گرفت و این موضوع اعتراضاتی را نیز به دنبال داشت.

به گزارش ایران ریپورتس، از حدود یک سال پیش و از زمان انتخابات هیئت رئیسه سال دوم شورای شهر نی‌ریز اختلافات سه عضو هیئت رئیسه جدید با شهردار نی ریز بالا گرفت.

در این میان اعضای هیئت رئیسه شورای شهر نی ریز معتقد بودند شهردار بسیاری از مصوبات شورای شهر را انجام نداده است و به برخی عملکردهای وی در حوزه های مختلف انتقاد داشتند.

جلسات متعددی برای حل اختلاف اعضای هیئت رئیسه شورای شهر و شهردار در این مدت چه در شهر نی ریز و چه در استانداری فارس گذاشته شد و ورود افراد متعددی از جمله فرماندار و حتی طرح موضوع در شورای تامین نتوانست مشکل طرفین را حل نماید.

در نهایت کار به جایی رسید که اصنافی مدیرکل دفتر شهری استانداری فارس برای حل اختلاف طرفین در راس هیئتی به شهر نی‌ریز سفر نمود و در جلسه ای پر حاشیه مواضع طرفین را با حضور فرماندار بررسی نمود و البته حاشیه های این جلسه ادامه دار بود و اعضای هیئت رئیسه شورای شهر در نامه ای خطاب به استاندار مواردی را به فرماندار و برخی حضار در جلسه نسبت دادند و این موضوع آغاز طرح موضوع حقوقی جدیدی شد که به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی حکم صادره علیه اعضا هیئت رئیسه شورا باشد.

اما در نهایت و پس از بررسی این حاشیه ها در استان طی صدور حکمی از طرف مدیر کل دفتر شهری استانداری حالا از طرف فرمانداری شهرستان نی ریز سلب عضویت دو نفر از اعضا هیئت رئیسه و اخطار به یکی دیگر از اعضا ظاهرا به ایشان ابلاغ گردیده است.

البته طبق قانون فرصت اعتراض به حکم صادره برای هر سه نفر هیئت رئیسه وجود دارد و باید دید در آینده نه چندان دور پس از بررسی اعتراض ایشان حکم نهایی و قطعی درباره پرونده مفتوح اعضای هیئت رئیسه شورای شهر چه می‌شود.

منبع: فارس

Leave a Reply

Your email address will not be published.