لزوم برنامه‌ریزی در ایجاد بازار‌های جدید و فروش محصولات صنایع‌دستی

معاون صنایع دستی کشور ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در ایجاد بازار‌های جدید و فروش محصولات صنایع‌دستی گفت: برای اینکه صنایع‌دستی رونق پیدا کند، باید زنجیره شناسایی ظرفیت‌ها، بازاریابی و فروش به‌صورت پیوسته انجام شود.

مریم جلالی دهکردی در میان هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان زرین‌دشت گفت: ایجاد ابزار‌های صنایع‌دستی، تولید صنایع‌دستی باکیفیت و احیای هنر‌هایی که در قدیم توسط پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها رایج بوده وظیفه ماست.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: سازوکار‌های خاصی در بیمه‌ها و مجوز‌ها وجود دارد که ممکن است عدم اطلاع هنرمندان صنایع‌دستی باعث شود نتوانند از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کنند.

جلالی با بیان اینکه با در نظر گرفتن انواع بیمه‌های سلامت، روستایی عشایری و هنرمندان، باید ترتیبی اتخاذ شود تا هنرمندان این حوزه بیمه شوند، افزود: باید در حوزه صنایع‌دستی تولید ثروت و کارآفرینی صورت گیرد و برای اینکه این اتفاق بیافتد احتیاج به بازار و مشتری است.

او، ضمن اشاره به وضعیت صنایع‌دستی زرین‌دشت تأکید کرد: برای مولدسازی روستا‌های شهرستان زرین‌دشت طرحی تنظیم و توسط مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری و اجرایی شود.

جلالی در خصوص ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی گفت: باید با کمک بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی با ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی، آن را به محل آموزش، نمایش و فروش تبدیل کنیم.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری همچنین بر لزوم حمایت از کارآفرینان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود، زیرا بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود.

جلالی دهکردی در ادامه سفر به استان فارس در میان هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان داراب گفت: باید ظرفیت‌های داراب در حوزه‌های متنوع صنایع‌دستی را شناخت و بر اساس توانمندی‌های آن برنامه‌ریزی، هدف‌گذاری و همچنین با بررسی توان نیروی کار و علائق و تخصص آن‌ها زمینه فعالیت را فراهم کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور پراکنده فکر کردن و نقطه‌ای فکر کردن را یکی از آسیب‌های حوزه صنایع‌دستی برشمرد و گفت: در حوزه صنایع‌دستی اعتبارات محدود نیست، اما نکته مهم این است که باید از اعتبارات صحیح و درجای خود استفاده کنیم.

او ضمن اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در ایجاد بازار‌های جدید و فروش محصولات صنایع‌دستی گفت: برای اینکه صنایع‌دستی رونق پیدا کند، باید زنجیره شناسایی ظرفیت‌ها، آموزش، تولید محصول، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش به‌صورت پیوسته انجام شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.