لزوم احداث سیل‌بندهایی در منطقه سعدی/ 90 درصد درختان بام شیراز خشک شده‌اند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به منظور جلوگیری از سیل احتمالی باید شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها، سیل‌بندهایی را در منطقه سعدی احداث نمایند.

سید احسان اصنافی

به گزارش ایران ریپورتس، سید احسان اصنافی در پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به همراهی سرپرست شهرداری شیراز و معاونان وی در بازدید از منطقه سعدی اظهار داشت: مسیل‌هایی که در فروردین ماه 1398 آسیب‌های جدی به منازل مردم زدند، با وجود اقداماتی که صورت گرفته اما جای دارد به سایر دستگاه ها نیز تذکر داده شود.

وی اضافه کرد: همانند شش سیل‌بندی که در دروازه قرآن اجرا شده، ضرورت اجرای سیل‌بندهایی در منطقه سعدی احساس می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز با ذکر اینکه بخش‌هایی از مسیل و رودخانه در خارج از محدوده شهر شیراز می‌باشد، تصریح کرد: متاسفانه تصرف‌هایی در نه تنها حریم رودخانه، بلکه در بستر آن انجام گرفته است.

وی در ادامه از مجموعه شهرداری شیراز درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تصرفات صورت گرفته در محدوده شهری اقدام شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پیرامون لزوم هم‌افزایی برای جلوگیری از مشکلات سیل احتمالی در فصل‌های بارش گفت: آب منطقه‌ای و منابع طبیعی باید به وظیفه خود در حوزه کنترل سیلاب و جلوگیری از وقوع سیل عمل کرده تا در فصل بارش پیش‌رو مشکلی از باب سیل در منطقه نداشته باشیم.

وی همچنین از بازدید ارتفاعات بام شیراز به همراه جمعی از مدیران معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: ارتفاعات بام شیراز از بزرگترین محدوده‌های شیراز است که قابلیت شکل‌گیری مناطق گردشگری را داشته و هم‌اکنون نیز با استقبال گسترده مردم روبرو است.

به گفته اصنافی مسیر دسترسی به ارتفاعات بام شیراز در سال‌های 94 و 95 اجرا شده و در آن محدوده 240 هزار درخت کاشته شد.

وی با اشاره به عدم رسیدگی به مخازن آبیاری قطره‌ای و آبیاری درختان ارتفاعات بام شیراز اذعان داشت: هرچند تعدادی درخت جدید کاشته شده اما متاسفانه 90 درصد درختان بام شیراز خشک شده که نیاز است به سرعت شهرداری شیراز به موضوع ورود کرده و شبکه آبیاری را احیا نماید.

سید احسان اصنافی از احیای ارتفاعات بام شیراز برای ورود گردشگران پس از رسیدگی به درختان و آبیاری آن خبر داد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.