قرن ۲۱ تقابل تمدن غرب و تمدن اسلام

مجید وامق فرماندار فراشبند در برنامه جهاد تبیین به مناسبت عید سعید غدیر خم در جمع ورزشکاران و بازاریان شهرستان فراشبند گفت: تمدن غرب یک تفکر غلبه جو دارد و معتقد است هر جریان سیاسی در دنیا که بخواهد فعالیت کند و عرض اندام نماید باید در چهارچوب و تفکر غرب تعریف بشود و خارج از تفکر غرب اجازه حیات سیاسی ندارد.

دکتر وامق با اشاره به کتاب برخورد تمدن‌ها و بازسازی جوامع اثر “ساموئل هانتینگتون” گفت: این اندیشمند غربی معتقد است در قرن ۲۱ دو تمدن بزرگ دینی دنیا در تقابل با یکدیگر سعی دارند امپراتوری دنیا را در دست بگیرند، یکی تمدن مسیحیت است و دوم تمدن اسلام. وی معتقد است که اگر از هم اکنون تمدن غرب بجنبد، با داشتن ثروت و قدرت می‌تواند امپراتوری دنیا را از آن خود کند در غیر این صورت پیروزی و امپراتوری از آن اسلام خواهد شد و تا دیر نشده است باید جنگ تمدنی دیگری را راه انداخت و مسلمانان را مغلوب کرد.

فرماندار فراشبند اذعان داشت: تئوریسین‌های غربی معتقدند تمدن اسلام به رهبری جمهوری اسلامی در قرن ۲۱ مدیریت می‌شود و محوریت دنبال کردن امپراتوری اسلام جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر وامق تصریح کرد: دکترین جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است که این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند و با برنامه‌ریزی راهبردی سعی در برهم زدن نظم نوین بین‌المللی که بر اساس منافع چند کشور قدرتمند بنا شده است را دارد و تمدن نوین اسلامی را جایگزین نماید و مهمترین ماموریت در حوزه سیاست خارجی همین است.

فرماندار فراشبند اذعان کرد: برای تحقق راهبرد مهم نظم نوین اسلامی، باید کشور از اقتدار بالایی در حوزه‌های گوناگون سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی برخوردار باشد و انتخابات پیش رو نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.

وامق اضافه کرد: انتخابات و مشارکت حداکثری، نماد رفراندوم و قدرت سیاسی است و در عرصه بین المللی می‌توان دست برتر داشت و تاکید بنده این است که در ۸ تیر ماه همه مردم با عزم راسخ در انتخابات شرکت نمایند و شخصی را انتخاب نمایند که راهبرد مهم یاد شده را با قدرت پیش برد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.