فرصت سوزی و غفلت مجمع نمایندگان فارس در برابر زیاده خواهی نمایندگان پایتخت نشین ها

در حالی که چند روزی بیشتر به انتخابات کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم فرصت باقی نمانده است متاسفانه پالس های مثبتی از بهارستان به فارس مخابره نمی شود.

با حضور چهره های جدید و بعضاً نامی در مجلس یازدهم از فارس پس از سال ها چشم انتظاری بارقه های امید را در دل مردم فارس روشن کرد که ایندوره شاهد نماینده ای از فارس در هئیت رئیسه مجلس باشیم.
ولی حضور کمرنگ و کم رمق مجمع نمایندگان یکدست اصولگرای استان و عدم هم افزایی موجب شد با وجود داشتن 18 نماینده به عنوان سومین مجمع بزرگ نمایندگان مجلس در انتخابات هئیت رئیس دست فارس خالی بماند.
البته تکروی و عدم همراهی و حتی مشورت با مجمع نمایندگان یکی از اعضا در رقابت ریاست مجلس منجر به فرصت سوزی شد. اگر در آن برهه نمایندگان محترم استان با یک استراتژی و هماهنگی وارد این رقابت شده بودند و سطح توقعات را در حد معقول و پتانسیل موجود در نظر می گرفتند چه بسا یکی از کرسی های نائب رئیسی به فارس می رسید.
حال که این فرصت از دست رفته است همه نگاه ها و توجه مردم استان به انتخابات کمیسیون های تخصصی مجلس می باشد.
حضور دو ساله آقای جعفرپور در اجلاسیه دوم و چهارم مجلس دهم بر مسند کمیسیون فرهنگی و ریاست 4 ساله دکتر رضایی کوچی در کمیسیون عمران مجلس دهم به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی ترین کمیسیون های مجلس انتظارات را این دوره از مجمع نمایندگان استان بالاتر برده است. چنانکه حضرت آیت آلله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان بارها از تریبون نمازجمعه ضمن رهنمودهای انتخاباتی بر اهمیت کمیسیون های مجلس و حضور نمایندگان فارس در راس آنها تاکید داشته اند.
استان فارس چه از لحاظ آمار جمعیتی و چه به لحاظ وسعت چهارمین استان کشور می باشد. بنابراین حضور در راس چند کمیسیون تخصصی مجلس مطالبه به حق امروز مردم فارس می باشد.
با توجه به مطالب ذکر شده نمایندگان فارس در مجلس یازدهم برای تصدی ریاست کمیسیون های عمران، انرژی و برنامه و بودجه دارای شانس می باشند.
بر اساس اخبار و ارزیابی های صورت گرفته در حال حاضر دکتر محمدرضا رضایی کوچی شانس اول ریاست کمیسیون عمران مجلس یازدهم می باشد.
حضور 8 ساله دکتری رضایی در کمیسیون عمران و سابقه 4 ساله ریاست این کمیسیون کلیدی برگ برنده فارس برای تصاحب این کمیسیون مهم می باشد.
استان فارس به لحاظ گستردگی و همچنین عقب ماندگی های عمرانی نیاز مبرم به حمایت از جانب مجلس برای بهبود روند پیشرفت و توسعه دارد و این مهم حاصل نمی شود مگر با داشتن مهره ای قوی در کمیسیون عمران.
آنچه در حال حاضر مردم فارس و فعالان سیاسی و اجتماعی فارس را نگران کرده است زیاده خواهی برخی نمایندگان پایتخت است که سودای تکیه زدن بر کرسی ریاست کمسیون عمران مجلس را دارند.
نمایندگانی که با براه انداختن بازی های سیاسی و جناحی و وزن کشی های حزبی سودای ریاست دارند. نمایندگانی که با نگاه آپارتاید موابانه خود برنمی تابند که نماینده های شهرستان ها و بویژه از فارس ریاست کمیسون عمران را بر عهده داشته باشند.
افرادی که با جوسازی در پی گل آلود کردن آب و صید خویش هستند وگرنه کارنامه آنها در دوران تصدی شان در مسئولیت هایی که داشتند خود موید خیلی از مسائل است.
در این اثنا متاسفانه اخبار ناخوشایندی از همراهی یکی از نمایندگان استان از حوزه کلان شهر شیراز با این جریان پایتخت نشین بگوش میرسد.
در واقع اتفاقاتی که در انتخابات هیئت رئیسه منجر به محرومیت فارس از داشتن یکی از کرسی ها شد دوباره در حال تکرار است تا این بار یکی از شانس های فارس برای ریاست کمیسیون های تخصصی با نقش آفرینی نماینده ای از فارس محقق نشود.
در حالی که رضایی کوچی برای کرسی ریاست کمیسیون عمران شانس اول و قطعی را دارد آیا تلاش برای از دست رفتن این فرصت برای فارس با مخالفت و تخریب های یکی از نمایندگان فارس علیه نماینده استان و انفعال دیگر نمایندگان استان محلی از اعراب دارد؟ آیا آنها جوابگوی مردم فارس خواهند بود؟
تکروی یکی از نمایندگان و ناهماهنگی مجمع قطعا منجر به این خواهد شد که دود آن به چشم فارس و سود آن نصیب نمایندگان پایتخت نشین بشود و آنچه می ماند حسرت ۴ ساله استان فارس برای از دست دادن این موقعیت.
بازی در میدان دیگران که به نفع استان نباشد زیبنده نمایندگان دلسوز نمی باشد.
بنابراین این مطالبه به حق مردم فارس است که مجمع نمایندگان استان با هم افزایی و یکدلی نگذارند فرصت اختصاص ریاست کمیسیون ها و بویژه کمیسیون عمران به فارس از دست برود.

مردم با هوشیاری عملکرد نمایندگان را زیر نظر دارند و یقین بدانید خیلی زود شما را قضاوت خواهند کرد. هرگونه اهمال کاری در این خصوص گناه نابخشودنی و ظلم در حق فارس عزیزمان خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.