فارس رتبه نخست اشتغال دانش آموختگان کشور را کسب کرد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: مقام اول طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در بین استان‌های کشور به فارس تعلق گرفت.

 به گزارش ایران ریپورتس، سهراب مختاری روز جمعه با بیان اینکه طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از سال ۹۶ در کشور آغاز شده  است افزود:  تاکنون ۳۷ هزار و ۴۶۳ نفر از متقاضیان استفاده از مزایای این طرح در استان فارس ثبت نام کرده‌اند که از میان آنها تاکنون ۱۴ هزار و ۳۲ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.
وی ادامه داد: متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاهی در تمامی رشته‌های تحصیلی باید دارای مدرک کارشناسی و بالاتر بوده، حداکثر سن آنها ۳۵ سال باشد، مشغول خدمت نظام وظیفه نباشند و علاوه بر این در ۲ سال گذشته بیش از سه ماه سابقه بیمه هم نداشته باشند.
او اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۶ هزار و ۴۵۷ قرارداد برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان منعقد شده که فارس از این نظر رتبه اول کشور را دارا است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: طی سال گذشته سهمیه استان برای اجرای این طرح ۷۴۰ اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که افزون بر ۲ برابر این تعداد و هزار و ۶۵۸ قرارداد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی منعقد شده است.
مختاری گفت: امسال سهمیه استان فارس در این طرح اشتغالزایی برای ۸۶۰ فارغ التحصیل دانشگاهی است که تاکنون ۲۹۰ قرارداد در این زمینه منعقد شده است.
وی افزود: از جمله شروط واحدهای متقاضی این طرح داشتن کد تامین اجتماعی است و به ازای هر ۲ نفر بیمه شده کارگاه مجاز به انتخاب یک کارورز در ۲ مرحله است.
مختاری گفت: تاکنون سه هزار و ۴۷۵ بنگاه اقتصادی استان فارس برای بهرمندی از این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۲ هزار و ۲۷۷ مورد آن به تایید فنی رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.