فارس دومین تولید کننده زیتون در کشور است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس دومین استان کشور در تولید زیتون است و بیش از ۱۱۰ رقم زیتون در این استان تولید می شود.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد مهدی برومندی در حاشیه آئین کاشت رقم‌های مختلف زیتون در کلکسیون بین‌المللی ارقام زیتون در شیراز، بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان فارس بیش از ۱۱۰ رقم زیتون در استان فارس کشت می‌شود از این رو به کشاورزان استان پیشنهاد شده تا نسبت به ایجاد باغ‌های زیتون در فارس اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استان فارس دومین استان کشور در کشت زیتون به حساب آمده و سطح زیر کشت زیتون در استان فارس به بیش از ۱۲ هزار هکتار است.

برومندی در ادامه تاکید کرد: سالانه در کشور ۲۵ میلیون تن محصولات باغی تولید شده که یکی از ارقام مهم در این تولیدات زیتون است.

او ادامه داد: حدود ۹۰ هزار هکتار زیتون در سطح کشور داریم و سالانه بیش از ۲۰۰ هزارتن میوه زیتون و حدود ۱۷ هزارتن روغن زیتون در کشور تولید می‌کنیم؛ یکی از برنامه‌های مهم در وزارت جهاد کشاورزی توسعه زیتون و آن هم توسعه پایدار زیتون در کشور است؛ بر اساس اسناد بالادستی برنامه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب تکلیف داریم که در راستای توسعه پایدار این محصول قرآنی تلاش کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.