عملیات زیباسازی و بهسازی میدان الله (گل سرخ) انجام شد

عملیات اجرایی بهسازی و زیبا سازی میدان الله در راستای ارتقای منظر ورودی شیراز طی مراسمی با حضور مهندس اسکندرپور شهردار شیراز، اعضای شورا شهر و مدیران شهری به بهره برداری رسید .


به گزارش ایران ریپورتس، شهردار منطقه هفت شیراز در آیین اتمام عملیات اجرایی بهسازی و زیبا سازی میدان الله گفت: با اتمام عملیات بهسازی و زیبا سازی، میدان الله شیراز ، امروز به بهره برداری رسید .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سعید معصومی از تکمیل و زیباسازی میدان الله به فضای سبز، گل و گیاه و درختان متنوع خبر داد و افزود: میدان الله با هزینه‌ای بالغ بر 9 میلیارد تومان بهسازی و زیباسازی شده است.
وی اضافه کرد: طراحی فضای سبز میدان الله به گونه‌ای انجام شده است که گیاهان و درختان متنوع و متناسب در آن کاشته شده است و در چهار فصل سال شاهد زیبایی خاصی در این میدان خواهیم بود.
شهردار منطقه هفت شیراز ادامه داد: اجرای خاکبرداری با حجم ۲۲ هزار مترمربع، اجرای ایزولاسیون به مساحت ۵ هزار متر مربع، جابجایی ۷۰ اصله درخت، اجرای ۱۳۰۰ متر مربع سنگ فرش و لبه گذاری، احداث ۴ عدد آب نما، اجرای سیستم آبیاری بارانی و مه پاش با ۸ هزار متر مربع تحت پوشش، ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز و اجرای شبکه‌های متعدد تاسیسات برقی و مکانیکی و نورپردازی و غنی سازی خاک و اجرای شبکه زهکشی از جمله کار‌های زیر بنایی و تکمیلی میدان است.
دکتر قائدی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در آیین اتمام عملیات بهسازی و زیباسازی میدان الله، مبادی ورودی شهر را از مهمترین نشانه ها و نمادها برای معرفی شهر قلمداد کرد و گفت : در طراحی و اجرای میدان الله سعی شده است تصویر شهر به گونه ای به نمایش گذاشته شود که تداعی کننده شهر گل و بلبل در ذهن مخاطبان و مراجعه کنندگان به کلانشهرشیراز باشد.
قائدی با بیان اینکه این میدان متناسب با شان و منزلت شهروندان شیرازی و کلانشهر شیراز با هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد تومان بهسازی و زیباسازی شده است، افزود : حدود 3 متر خاکریزی با حجم 24 هزار متر مکعب، 14 هزار متر مربع فضای سبز، 1300 متر مربع سنگ فرش و لبه گذاری، سه هزار متر مربع شن ریزی رنگی، احداث چندین آبنما، اجرای سیستم آبیاری بارانی و نورپردازی، از جمله اقداماتی است که در این میدان انجام شده است.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه تلاش شورا و شهرداری ایجاد مکان‌هایی برای فراهم نمودن شادابی و نشاط هرچه بیشتر شهروندان است، ادامه داد :بوستان سهراب سپهری در منطقه یازده شهرداری نیز در همین راستا چندی پیش افتتاح و تقدیم شهروندان شیرازی شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.