وداع جانسوز با پیکر دانشمند علامرودشتی

صبح امروز پیکر دانشمند متعهد و نویسنده مکتبی و چهره کشوری دکتر علی رفیعی در میان حزن و اندوه مردم، در زادگاهش علامرودشت تشییع شد.

لامـرد/ بـه گزارش ایران ریپورتس، دکتر اکبر ایرانی مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب در حاشیه مراسم خاکسپاری دکتر علی رفیعی علامرودشتی گفت: دکتر رفیعی یکی از چهره‌های شاخص کشور در بحث علم و پژوهش بودند و فقدان چنین مرد دانشمندی ضربه سنگینی به جامعه علمی ما می زند.

در این مراسم باشکوه که فرماندار و تعدادی از روسای ادارات و نهادهای مرکز شهرستان نیز حضور داشتند دکتر ایرانی افزود: مرحوم دکتر رفیعی اتاقی نزد آیت الله مرعشی داشتند و در آنجا صدها فیش از دانش نامه ی کتابخانه های جهان اسلام را تألیف می کردند و همزمان در دایرةالمعارف ها مشغول مقاله نوشتن بودند.

وی در ادامه گفت: علی رفیعی از افتخارات این خاک است و باید افتخار کنید ویک مکان در خور و شأن وی به نامش کنید، الان اسم علی رفیعی در کتابخانه های بزرگ اروپایی وجود دارد، چون آثارش به چاپ رسیده است.

ایرانی بیان کرد: وی به لحاظ تسلطی که نسبت به کتاب های عربی داشت، از طرف دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و آیت الله مرعشی مأمور بود کتاب های معتبر و دست اولی که در ایران وجود نداشت را تهیه کند.

مدیرعامل موسسه پژوهشی میراث مکتوب گفت: دکتر رفیعی الگو و اسوه ای برای همه بود، و کارهای وی طوری نیست که کسی به راحتی بتواند از آن ایراد بگیرد زیرا کارهای دایره‌المعارفی دقیق است.

گفتنی است؛ صبح امروز پیکر دکتر رفیعی در گلزار شهدای علامرودشت و درمیان اندوه مردم و دوست داران و خانواده این دانشمند متعهد آرام گرفت.
خبرنگار/محمودصابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.