عزم همگانی برای ساماندهی کودکان کار

اولین جلسه استانی ساماندهی کودکان خیابانی با حضور مدیران دستگاه های مرتبط با ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس و دبیری اداره کل بهزیستی فارس برگزار گردید

به گزارش ایران ریپورتس، مدیر کل بهزیستی فارس گفت :80 درصد کودکان کار فعال در تقاطعات شیراز از اتباع بیگانه و 20 درصد ایرانی هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمدصادق کشفی نژاد با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر همه نهادهای دولتی و مردم برای جمع آوری کودکان از تقاطعات شیراز، اظهار داشت : همه سازمان ها بویژه استانداری، فرمانداری، قوه قضاییه، شهرداری علوم پزشکی و… پای کار بیایند تا با یک عزم همگانی این مشکل را حل نمائیم.

یوسف آفرینی رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز ، اجرای طرح جمع آوری کودکان کار طبق مدل موفق معتادان متجاهر را راهکاری مناسب برای حل این معضل اجتماعی عنوان و خاطر نشان کرد:در صورتی که پس از جمع آوری کودکان و انجام تست کرونا، مراکز بهزیستی کودکان را پذیرش نمایند می توان امیدوار بود در مدت کوتاهی این معضل حل شود.

نیازی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین سازمانی از سوی اداره کل بهزیستی برای حل این معضل گفت : ما باید از همه ظرفیت ها برای حل این مشکل استفاده کرده و بهزیستی نیز باید با برنامه ریزی و پیگیری هماهنگی بین بخشی را ایجاد نماید.
وی آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار حل این معضل دانست و خاطر نشان کرد : اگر فرهنگ سازی را از جامعه شروع کنیم قطعا مشکل کودکان کار بدست خانواده های آگاه حل خواهد شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.