ظرفیت گروه‌های جهادی در زندان‌ها با رعایت قوانین استفاده شود

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه باید از ظرفیت گروه‌های جهادی در زندان‌ها با رعایت موازین قانونی استفاده شود، گفت: توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، یکی از اولویت‌های کاری مسئولان در زندان‌ها باشد.

به گزارش ایران ریپورتس، نشست شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های استان فارس با هدف ارتقای سطح خدمات به زندانیان و بهبود روند امور زندان‌بانی با حضور مدیرکل زندان‌های فارس، معاونان، مسئولان ستادی و رؤسای زندان‌های استان امروز، ۹ آذرماه در سالن اجتماعات اداره‌کل زندان‌های استان برگزار شد.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در این نشست با اشاره به نکات مورد تأکید رئیس سازمان زندان‌ها گفت: نظارت بر امور اصلاحی و تربیتی، تمرکز بر نظم و انضباط کاری، ارتقای امنیت با تدابیر لازم امنیتی و رعایت حقوق شهروندی زندانیان به صورت هدفمند و مستمر باید مورد توجه همکاران در استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعه و اجرای دقیق آیین‌نامه جدید سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار گیرد، افزود: کادرسازی، جانشین‌پروری و تفویض امور به کارکنان زیرمجموعه از اولویت‌های مدیران ستادی و زندان‌ها باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: آموزش نقش مهم و تأثیرگذاری در توانمندسازی کارکنان دارد و از ارکان مهم تربیت نیروی کارآمد در سازمان آموزش است و برای آموزش و توانمندسازی کارکنان، برنامه‌ریزی و از نیروها صیانت کنید و با متخلفین هم باید برخورد جدی شود.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: از ظرفیت گروه‌های جهادی در زندان‌ها با رعایت موازین قانونی استفاده کنید و توجه به خانواده زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، یکی از اولویت‌های کاری مسئولان در زندان‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه بستر اصلی اصلاح و تربیت در زندان‌ها، حرفه‌آموزی و اشتغال است، گفت: اگر زندانی در زندان مشغول باشد فرصتی برای ایجاد ناامنی ندارد اشتغال مولد و نشسته در اندرزگاه‌ها توسعه یابد و زندانیان باز ساماندهی شوند.

ابراهیمی اضافه کرد: توجه به آموزه‌های دینی، برپایی نمازجماعت، فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی همچون هنردرمانی و ورزش از دیگر اولویت‌های برنامه‌های اصلاحی و تربیتی باشد.

مدیرکل زندان‌های استان فارس با بیان اینکه تعامل بین بخشی و برون‌سازمانی در دستور کار و مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران توانمند در استان، کارهای بزرگی با همه محدودیت‌ها انجام شده است اما کافی نیست و غیرممکن‌ها باید ممکن شوند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.