ضرورت به‌کارگیری نیروی جوان انقلابی در دولت جدید

دولت آینده باید بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل جوانان کشور، کارآمدی را در کشور ساری و در سطح جامعه جاری کند و این نکته قابل ذکر است که برای ایجاد تغییر و دگرگونی به ایده و افکار جدید نیاز است، افکار و ایده‌هایی برخاسته از ذهن جوانان متخصص، متعهد و انقلابی که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی ایران دارند.

ضرورت به‌کارگیری نیروی جوان انقلابی در دولت جدید

به گزارش ایران ریپورتس98 به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، انتخابات یکی از عرصه‌های مهم و سرنوشت ساز در جمهور اسلامی ایران است که مردم با حضور خود، نقش آفرینی کرده و در سرنوشت خود سهیم شدند تا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با آرای قاطع مردم سکاندار قوه مجریه شود.

با تلاش دلسوزان انقلاب و مردم، دولت انقلابی با شعار دولت مردمی، ایران قوی و کارآمد در جمهوری اسلامی استقرار پیدا می‌کند و با تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی قدم‌های موثری برای حل مشکلات برداشته می‌شود.

امروز مردم آنچه می‌خواهند کارآمدی است نه شعار، مردم انتظار دارند کسی که سکاندار قوه مجریه می‌شود برنامه و راه‌ حل برای رفع مشکلات داشته باشد و با تعامل با دو قوه دیگر مشکلات را حل کرده و بسترها و زمینه‌های ایجاد فساد را از بین ببرد؛ چرا که اگر زمینه‌های فساد از بین نرود هزاران پرونده فساد ایجاد می‌شود.

روزگاری سن بیشتر مسوولان جمهوری اسلامی از ۵۰ سال بالاتر نبود و خیلی کم پیش می‌آمد که مدیران مسن پشت میزهای اداره کشور بنشینند.

اتفاقی که در زمانه کنونی برعکس شده است و یکی از علل مهم عدم کارآیی دولت ها طی سالیان اخیر  نیز بی توجهی به موضوع حضور جوانان مومن و انقلابی در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و اجرایی بوده است.

در همین خصوص رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای به حضور جوانان در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی و در دوران شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: «انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به شدّت تحقیر شده و به شدّت عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛ در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده‌ ملّی را که جان‌مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه مدیریّت کرد؛ روحیه و باور “ما می‌توانیم” را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان، اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد».

میدان‌داری جوانان و ورود آن‌ها به عرصه مدیریت در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس دقیقا همان نقطه عطفی بود که باعث شد انقلاب نوپای ملت ایران بتواند در مقابل انواع مشکلات و تهدیدات داخلی و خارجی مقاومت کند و اتفاقا امتحان های مختلف را با سربلندی پشت سر بگذارد.

نکته‌ای که به نظر می‌رسد این روزها مغفول مانده و حتی قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم نتوانست چندان به کنار رفتن برخی مدیران سنتی و حضور جوانان در عرصه مدیریت کشور کمک کند.

لذا دولت آینده باید بتواند با بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل جوانان کشور، کارآمدی را در کشور ساری و در سطح جامعه جاری کند و این نکته قابل ذکر است که برای ایجاد تغییر و دگرگونی به ایده و افکار جدید نیاز است، افکار و ایده‌هایی برخاسته از ذهن جوانان متخصص، متعهد و انقلابی که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی ایران دارند.

حال دقیقا وضعیت کشور در برهه‌ای همچون اوایل انقلاب است، همه قوا در اختیار نیروهای انقلابی بوده و دیگر بهانه‌ای برای هیچگونه کم کاری پذیرفته نیست.

به قلم محمد صادقی

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.