شیراز نیازمند شهرداری‌ست در شأن سومین حرم اهل بیت(ع)

تا چندین روز آینده شورای ششمین مهم ترین تصمیم را خود را مبنی بر انتخاب شهردار کلانشهر شیراز اخذ خواهد نمود، شهرداری که امید می‌رود هرچه زودتر کار خود را آغاز کرده تا شیراز بیش از این درجا نزند.

به گزارش ایران ریپورتس، شیراز، پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور است با معجونی از اقوام، گروه ها، ادیان، تفکرها و فرهنگ‌های مختلف که همگی گردهم درحال زندگی هستند.

سومین حرم اهل بیت(ع) به واسطه حضور چهره های برجسته علمی، ادبی، هنری و فرهنگی و همچنین پایتختی حکومت زندیه، دارای سابقه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی غنی می‌باشد که این شهر را از سایر کلانشهرهای دنیا متمایز می‌کند.

با داشتن جمعیتی نزدیک به دو میلیون نفر، شیراز چالش ها و مشکلات بسیاری در حوزه های مختلف دارد که پروژه های عمرانی نیمه تمام و رهاشده، بدهی های سرسام آور، منابع مالی و درآمدها، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و… از جمله این مشکلات و چالش هاست.

بنابراین در شرایط کنونی شیراز، نیاز است که شهرداری با قوت هرچه بیشتر و با برنامه های مدون در هر حوزه، فعالیت و اقدامات لازم را پیگیری نمایند و هر لحظه ای که از دست می رود، گامی به عقب است که جزء ضرر و زیان چیز دیگری برای این کلانشهر ندارد.

درهمین خصوص شورای شهر شیراز برنامه صحن علنی و کمیسیون های تخصصی را لغو کرده تا هرچه زودتر به گزینه مطلوب برای سکانداری شهرداری شیراز برسند.

علی اکبر سلطانی، سخنگوی شورای شهر شیراز در این خصوص گفت: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه شورا، این هفته کلیه جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی لغو خواهد شد تا اعضا با ورود عملیاتی به بحث انتخاب شهردار، برنامه‌های گزینه‌های نهایی را مورد بررسی قرار داده و هر چه سریع‌تر به نتیجه برسند. 

عضو شورای شهر شیراز با بیان احتمال اضافه شدن گزینه هایی دیگر برای تصدی سمت شهرداری شیراز باتوجه به توجه به ابطال تبصره شامل بررسی رشته و سوابق شغلی و داشتن ۹ سال سابقه مدیریتی در ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، افزود: بر این اساس طی هفته جاری افرادی که برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند، از برنامه‌هایشان دفاع خواهند کرد و در نهایت گزینه نهایی معرفی خواهد شد.

در این شرایط شیراز به شهرداری جوان، متخصص، بومی، مدیر، متدین و دست‌پاک نیاز دارد تا درکنار شناختی که از مشکلات شهر، سیستم شورا و شهرداری و همچنین آگاهی از ظرفیت ها و توانمندی های 13 هزار پرسنل شهرداری شیراز دارد، بتواند با ارائه راهکارها و برنامه های مدون شیراز را به جایگاه حقیقی خود بازگرداند.

در کنار جوان بودن شهردار که طبقه گفته صریح رهبر معظم انقلاب، اگر کارها را به جوانان نسپاریم پیشرفت نمی‌کنیم، از سویی دیگر شیراز بیش از همه به داشتن نیرویی با علم و تخصص در زمینه‌های عمران، حمل و نقل، معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه و همچنین برخوردار از روحیه جهادی و انقلابی نیاز دارد، کسی که در عمل نشان داده باشد پای کار و پیگیر امورات مردم است، از صبح اول وقت دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشد و تا ساعات پایانی شب دست از تلاش برندارد. کسی که مردمی بوده و پاسخگوی مردم و رسانه باشد.

بدون شک با حضور فردی با چنین خصوصیاتی می‌تواند شیرازی قوی بسازد در شأن سومین حرم اهل بیت (ع) که با دوری از سیاسی‌کاری و لابیگری، تنها هدف خدمت داشته باشد.

امید می‌رود که اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در مهمترین گام، تصمیم درست را گرفته و سکان شهر را به دست فرد شایسته آن بسپارند، موضوعی که تا چند وقت دیگر روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.