شیراز میزبان دهمین کنگره ملی شعر رضوی و علوی بهزیستی می‌شود

مدیرکل بهزیستی فارس از برگزاری دهمین کنگره ملی شعر رضوی و علوی خانواده بهزیستی سراسر کشور در شیراز خبر داد.


محمدرضا هوشیار در نشستی که به منظور برپایی این کنگره در شیراز برگزار شد، گفت: برای نخستین بار شیراز میزبان این دوره از کنگره ملی شعر رضوی و علوی خانواده بهزیستی خواهد بود.

او، محور‌های کنگره مذکور را برشمرد و افزود: این کنگره در محور‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هستند.

هوشیار ادامه داد: این کنگره با همکاری بنیاد غدیر و اداره‌کل بهزیستی فارس برای اولین بار با حضور خانواده بزرگ بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، فرزندان شبه خانواده، دانشجویان و دانش‌آموزان تحت پوشش، بانوان سرپرست خانوار، کارمندان سازمان و خانواده‌های ایشان، با هدف پرداختن به ادب و هنر برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی فارس زمان برگزاری این کنگره را سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و مکان آن را بنیاد غدیر استان فارس اعلام کرد و افزود: ۸۰ اثر از خانواده بهزیستی سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده و ۱۳ اثر منتخب شده است.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس نیز اظهار کرد: جشنواره شعر غدیر از سال ۹۳ آغاز شده و امسال برای دهمین سال میزبان برگزاری این جشنواره هستیم که برای نخستین بار ویژه خانواده بزرگ بهزیستی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام وحید احمدی با تاکید بر اینکه غدیر آمده است تا ناآرامی‌ها را به آرامش برساند، گفت: انتظار می‌رود سازمان بهزیستی کشور از این کنگره جهت شرکت مددجویان حمایت کند تا این سنت حسنه حفظ شود.

او، آثار ارسالی از خانواده بهزیستی به کنگره شعر رضوی و علوی را فاخر و در خور توجه دانست و افزود: از میان منتخبین ۷ نفر از برگزیدگان خانواده بهزیستی در مراسم جشنواره اثر خود را قرائت خواهند کرد و تعدادی از آثار در کتاب غدیر به چاپ خواهد رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.