شکل‌گیری شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در استان جهت پیاده سازی منشور توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

حمید رضا قانعی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان اعلام کرد : در راستای تحقق، اهداف، سیاست ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این وظیفه را به شورای فرهنگ عمومی استان ها محول نموده است و در همین راستا شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی در استان ها با ترکیب ذیل باید شکل بگیرد.
1.نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان (رئیس)
2.استاندار یا یکی از معاونین منصوب وی ( نائب رئیس)
3.مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیر)
4.نماینده مدیریت حوزه های علمیه استان
5.مدیر کل آموزش و پرورش استان
6.یک نفر از روسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان
7.رئیس سازمان تبلیغات استان
8.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان
9.مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان
10.یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه
11.مدیر کل ورزش و امور جوانان استان
12.دو نفر از نمایندگان صاحب نظر منتخب اتحادیه موسسات مردمی و تشکل های قرآنی استان

  1. رئیس بزرگ ترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس طی سالیان گذشته و با درایت نماینده ولی فقیه در استان شورایی با عنوان توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت شکل گرفته و در حال فعالیت بوده است، اذعان نمود که ان‌شاالله با ترکیب جدید و طبق اساسنامه و آیین نامه ابلاغی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همراهی شورای فرهنگ عمومی استان هم افزایی و همراهی بیشتری در راستای فعالیت های قرآنی در سطح استان شکل گیرد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار امیدواری کرد که در فصل جدید فعالیت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان نقش جدی تری به موسسات و تشکل های مردمی سپرده شود و تحقق منشور توسعه قرآنی در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.

ایشان در ادامه به فعالیت این شورا در سال گذشته اشاره نمود و عنوان نمود که بیش از 30 جلسه در سال گذشته در خصوص هماهنگی فعالیت های قرآنی با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اتحادیه موسسات قرآنی تشکیل شد و عمده رویداد های قرآنی در ماه مبارک رمضان، دهه فجر و سایر ایام الله با هماهنگی و همفکری این شورا در سطح استان برگزار گردید.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان وضعیت فعالیت های قرآنی استان را به واسطه فعالیت گسترده موسسات قرآنی امیدوارکننده دانست و با اشاره به تعداد قابل توجه حافظان و قاریان نوجوان و جوان در استان، آینده زیست بوم قرآنی استان را درخشان توصیف کرد.

حمید رضا قانعی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی (بشری) در شهرستان جهرم به وظائف و مسوولیت های دستگاه های متولی فعالیت های قرآنی و بطور خاص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد که متولیان این دستگاه ها باید بستر فعالیت و برگزاری رویدادهای قرآنی را فراهم نمایند و زمینه رشد موسسات و مجموعه های قرآنی را تسهیل نمایند، که این امر موجب شتاب بیشتر فعالیت های قرآنی استان خواهد شد.

ایشان از برنامه ریزان و سیاست گذاران اوقات فراغت دانش آموزان درخواست کرد که برای فصل تابستان در کنار اهتمام جدی به فعالیت های ورزشی و تفریحی حتما در جهت تقویت معارف قرآنی دانش آموزان نیز اقدام نمایند.

جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان فارس در حضور همه اعضا و در محضر نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله دژکام روز پنجشنبه 25 خردادماه برگزار گردید و در حاشیه جلسه نیز گروهی از نوجوانان قرآنی به همخوانی برخی از سوره های قرآن پرداختند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.