در راستای اشتغال زایی؛رئیس فنی وحرفه ای لامرد خبر داد : افتتاح آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای آیسان در لامرد

زارعی رئیس فنی وحرفه ای لامرد گفت:
با افتتاح آموزشگاه ‌آزاد فنی وحرفه ای آیسان در لامرد سومین آموزشگاه آزاد دارای مجوز در سال ۱۴۰۲ است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایران ریپورتس، مهندس داریوش زارعی رئیس فنی و حرفه ای شهرستان لامرد اظهار کرد: آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای آیسان در رشته آرایش و پیرایش زنانه و با مجوز رسمی فنی وحرفه ای دوره های آموزشی را به صورت حضوری و عملی برگزار می کند که روند مهارت هفت گانه آرایشگری برای دریافت مجوز و تاسیس سالن به هنرجوهای گرامی راه اندازی شده است.

وی گفت: این دوره ها شامل: آموزش رنگ مو و مش، انواع مانی پول ها، آموزش کوتاهی و میکاپ، انواع اصلاح ابرو، آماده سازی و پاکسازی پوست است که هنرجویان برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای و تاسیس سالن آرایشی نیازمند گذراندن این دوره ها می باشند.

زارعی افزود: هنرجویان با یادگیری صفر تا صد شاخه های آرایشگری و گذراندن این دوره های آموزشی می توانند وارد بازار کار شوند و برای خود کسب درآمد کنند.

او گفت: این آموزشگاه دارای هفت مربی است که در هر لاین آموزش تخصصی خود را ارائه می کند و پیش بینی می شود هر سه ماه یک بار حدود ۵۰ الی ۶۰ هنرجو در این دوره ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: آموزشگاه آزاد آرایش و پیرایش زنانه آیسان، که ویژه خانم ها فعالیت خود را آغاز کرده، بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه شده که راستای اشتغال و اشتغالزایی بانوان شهرستان لامرد است و هنرآموزان عزیز و علاقمند رشته های آرایشگری زنانه می توانند این دوره ها را بگذرانند.

آموزشگاه ‌آزاد فنی وحرفه ای آیسان در لامرد

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لامرد با بیان این مطلب که این سومین مرکز آموزشی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان لامرد در رشته آرایش و پیرایش زنانه در سال ۱۴۰۲ است که تاسیس شده خاطرنشان کرد: دو آموزشگاه قیطران در رشته صنایع پوشاک در شهرستان مهر، و آموزشگاه آزاد رایحه در رشته صنایع پوشاک در شهر گله دار نیز در سال ۱۴۰۲ تاسیس گردید.

مهندس زارعی با ذکر این مطلب که هشت آموزشگاه آزاد دیگر موافقت های اصولی را اخذ و در دست اقدام است تصریح کرد:
بیش از ۹۰ درصد مهارت‌های فنی و حرفه ای ارائه شده متناسب با ظرفیت شهرستان است و افراد آموزش دیده یا خود کارآفرین شده و یا جذب بنگاه‌های اقتصادی و یا صنایع مستقر در شهرستان می‌شوند.

وی افزود: نگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی تغییر کرده و به دنبال توسعه و رشد است و امروز بخش خصوصی و آموزشگاههای آزاد، از آزادی عمل بیشتری برخوردارند و می‌توانند به خوبی کمک یار مردم باشند.

گفتنی است ؛ این مرکز آموزشی که در بلوار جمهوری لامرد جنب هتل مروارید واقع شده با مدیریت سرکار خانم عرب زاده آغاز به کار کرده است.

به گزارش صابری زاده خبرنگار لامرد، در شهرستان لامرد بیش از ۲۰۰ آرایشگاه زنانه و مردانه در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم می باشند.

🪶خبرنگار/ محمود صابری زاده

Leave a Reply

Your email address will not be published.