شهردار منطقه ۳ شیراز اعلام کرد: اجرای همزمان ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه در سال ۹۹

شهردار منطقه سه شیراز از اجرای همزمان بیش از ۴۰ پروژه عمرانی در بخش های فضا سازی شهری ، آسفالت معابر ،دفع آبهای سطحی، توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، توسعه پارک های محله ای، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک و امور شهر با اعتبار قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس98، مسعود طهماسبی با بیان اینکه این پروژه‌ها به طور همزمان و با اولویت پروژه های شاخص شهرداری شیراز در حوزه توسعه فضاهای شهری و پیاده راه ها اجرا می شود، اظهار داشت: پروژه بهسازی و زیبا سازی اطراف آرامگاه سعدی،زیبا سازی محور حافظ حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه وفضاسازی شهری خیابان باباکوهی از پروژه های مهم و شاخص شهرداری شیراز است که سال جاری در منطقه سه عملیاتی می شود.
وی افزود: بهسازی اطراف آرامگاه سعدی شامل کف سازی ،بدنه سازی ، زیبا سازی و نورپردازی در فضایی به مساحت 23 هزار متر مربع با اعتبار 230میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین شهری و استانی کلنگ آغاز عملیات عمرانی آن به زمین زده خواهد شد.
شهردار منطقه سه شیراز اضافه کرد: فضا سازی شهری خیابان باباکوهی شامل کف سازی، بدنه سازی، نورپردازی، ایجاد پیاده راه، نصب المان و ایجاد دروازه ورودی برای خیابان، آبنما و ساخت فضاهای فرهنگی و سرای غذا از شاخص های مهمی است که در فضای جدید خیابان باباکوهی ایجاد و در طرح جدید 25 درصد خیابان به خودرو و 75 درصد به پیاده راه و فضای شهری اختصاص می یابد.
طهماسبی اضافه کرد: فضا سازی حدفاصل خیابان نفت تا تقاطع حافظیه نیز شامل کف سازی، بدنه سازی و نورپردازی می شود که بخشی از پروژه محور حافظ حدفاصل دروازه قرآن تا دروازه اصفهان است که در فاز اول اجرا و به تدریج فازهای دیگر اجرا خواهد شد.
دروزاه قرآن مرکز توسعه شهرداری منطقه سه است
شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه مرکز و محور توسعه شهرداری منطقه سه به عنوان نگین گردشگری کلانشهر شیراز دروازه قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: پروژه های مهم و شاخص منطقه پیرامون دروازه قرآن برنامه ریزی و در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.
طهماسبی از  مطالعه، طراحی و تصویب پروژه های شاخص و اثر گذار در محور گردشگری و پیرامونی دروازه قرآن خبر داد و افزود: طراحی  فضای شهری در بولوارهای هفت تنان، شهید ربانی، جمهوری، اطلسی، هجرت، فلکه طاووس و خیابان حافظ مطالعه و برنامه ریزی شده است .
وی نورپردازی فلکه طاووس، بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی و ساماندهی کالبدی حدفاصل میدان ابولکلام تا پل هجرت را از جمله پروژه های مهم محدوده دروازه قرآن تا پل هجرت عنوان و تصریح کرد: پروژه مسیر پیاده راه سبز در این محور در راستای چشم انداز کلان شهر شیراز به عنوان شهر سبز در این مسیر گردشگری و مذهبی پیش بینی و  برنامه ریزی شده است  که در فاز اول بدنه سازی ضلع شمال شرقی بولوار شهید ربانی انجام و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.
شهردار منطقه سه شیراز تکمیل المان ورودی محور شمالی کلان شهر شیراز را در قالب طرح ساماندهی محور دروازه قرآن عنوان و خاطر نشان کرد: این پروژه که جنب تقاطع غیر همسطح شهید اسکندری در حال اجرا است نقش تاثیرگذاری در افزایش زیبایی و جذابیت  مهمترین ورودی شهر شیراز خواهد داشت.
طهماسبی افزود : این المان که برگرفته از معماری بنای سعدیه است  با اعتبار 29 میلیارد 700 میلیون ریال با بهره گیری از معماری سنتی و حکاکی اشعار سعدی شاعر نامی ایران بر روی جداره المان در فاز اول اجرا و سپس در فاز دوم شامل محوطه سازی، جنگل کاری و فضای سبز پیرامونی آن در دستور کار قرار می گیرد.
شهردار منطقه سه شیراز از اجرای عملیات آسفالت معابر در قالب 4 اکیپ در سطح منطقه عنوان و تصریح کرد: آسفالت در سه بخش تراش و ترمیم، روکش و لکه گیری با اولویت معابر اصلی، محورهای گردشگری و محلات کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.
طهماسبی توسعه مسیرهای دوچرخه سواری را از دیگر پروژه های مهم در منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: این پروژه با اعتبار 24 میلیارد ریال به عنوان یک جاذبه تفریحی و ورزشی به طول 3 کیلومتر در پارک کوهستانی نور اجرا می شود.
وی افزود: علاوه بر مسیر دوچرخه سواری محل عبور پیاده نیز در این طرح پیش بینی شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.