معاون هماهنگی امور اقتصادی استان فارس و رئیس کارگروه توسعه مهارت استان گفت: سند توسعه مهارت استان مبتنی بر ظرفیت سنجی و نیاز سنجی کلیه دستگاههای اجرائی مربوطه می بایست به عنوان مهمترین دستور کار کارگروه توسعه استان باشد.
به گزارش ایران ریپورتس، اولین نشست کارگروه توسعه مهارت استان به ریاست شیخ نیا،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و رئیس کارگروه و نیز به دبیری کیائی،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و با حضور مدیران ارشد کلیه دستگاههای اجرایی بخش دولتی و خصوصی مدعو و نیز فرماندهان ارشد یگان های انتظامی ،نظامی و دفاعی استان در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برگزار گردید.
در ابتدای این نشست کیائی،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس و دبیر کارگروه با اشاره به ماده 17 قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور-مصوب 1402- نسبت به تشکیل این کارگروه و با دستور وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی و تاکیدات استاندار فارس مواردی را مورد توضیح و مورد تاکید قرار داد.
وی مهمترین هدف این کارگروه را توسعه فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد بستر های پایدار شغلی مبتی بر مشاغل آینده و آینده مشاغل و نیز تقویت سطح هم افزایی بین بخشی دستگاههای اجرایی در زمینه افزایش سطح اثر بخشی آموزش های مهارتی در استان فارس برشمرد .
در ادامه این نشست شیخ نیا،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس کارگروه نسبت به تدوین سند مهارت استان مبتنی بر ظرفیت سنجی و نیاز سنجی کلیه دستگاههای اجرایی مربوطه به عنوان مهمترین هدف این کارگروه در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح دقت تاکید ورزید.
ایشان در ادامه اظهار داشت بی تردید تجمیع ظرفیت های قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش و حمایت های پایدار شغلی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان و برگزاری منظم جلسات توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به عنوان کارگروه و نیز نقش آفرینی موثر همه دستگاههای اجرایی عضو می توانند استان فارس را در کاهش نرخ بیکاری بسیار کمک و یاری رسانی نمایند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به تشکیل جلسات پایین دستی کارگروه در قالب کمیته های تخصصی و رصد کلیه مصوبات درهمه جلسات به صورت ویژه تاکید ورزید.
شایان ذکراست : اولین نشست کارگروه توسعه مهارت استان فارس به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضا در زمینه ترویج و توسعه کمی و کیفی نظام آموزش های مهارتی همراه بود .