سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریالی برای تامین برق پایدار جزیره‌ی خارگ

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی این شرکت برای تامین برق مطمئن و پایدار در جزیره خارگ استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس98، حمزه روغنیان شنبه 11 مرداد در جمع خبرنگاران افزود: اقدامات اساسی و فنی مختلف، نظیر تعمیرات اساسی توربین گازی، تغییر سامانه حفاظت ژنراتور، سرویس دوره‌ای مولدهای دیزلی و رله‌های حفاظتی در راستای تامین برق خارگ انجام شده است.

او با بیان اینکه بهینه سازی نیروگاه خارک و تأمین برق پایدار در آن جزیره  مورد تاکید مقامات وزارت نیرو، وزارت نفت و مسئولان استان بوشهر است، گفت: تعمیرات اساسی توربین گازی طبق استانداردهای موجود به نحوی انجام شده که اکثر تجهیزات مکانیکی، الکتریکی و ابزار دقیق آن تعویض شده‌اند. 

روغنیان با یادآوری اینکه  تغییر سیستم حفاظت ژنراتور و کنترل مربوط به توربین گازی از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: سرویس‌های دوره‌ای همه مولدهای دیزلی و انجام تعمیرات اساسی مولدها و رله‌های حفاظتی در جزیره خارک با استفاده از توان متخصصین داخلی و بدون نیاز به خدمات خارجی با موفقیت انجام شده و شرایط را برای تامین برق مطمئن و پایدار دراین جزیره فراهم کرده است.

او همچنین از سرویس دوره‌ای همه تابلوها و تنظیم رله‌های حفاظتی در مولدهای تولید برق در جزیره خارک خبر داد و گفت: بررسی وضعیت ترانسفورماتورهای قدرت و سرویس آنها در این جزیره نیز زیر نظر متخصصین به صورت دوره‌ای انجام می‌گیرد  و شرایط برای تولید و تامین برق مطمئن فراهم شده است.

روغنیان با بیان اینکه برخی از این اقدامات در زمان بیماری کرونا و با سختی فراوان از نظر تردد افراد و ارسال تجهیزات به جزیره خارک انجام شده است، افزود: انجام به موقع  این اقدامات و قبل از بالا رفتن اوج  بار مصرف برق با موفقیت به اتمام رسید و شرایط برای عبور از تابستان گرم و پر مصرف برق در جزیره خارک فراهم شد، ضمن آنکه همچنان توصیه و تاکید کارشناسان بر رعایت الگوی مصرف ، صرفه جویی و موکول کردن مصارف غیر ضروری به ساعت‌های غیر از ساعت اوج مصرف است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر همچنین گفت: با توجه به  اهمیت تامین برق مطمئن جزیره خارگ و ظرفیت‌های مهمی که در منطقه وجود دارد، ایجاد و توسعه زیر ساختهای تامین برق یکی از نیازهای مهم واساسی این جزیره است از این این موضوع همیشه با حساسیت و اهمیت از سوی مسئولان و کارشناسان و متخصصان برق منطقه ای دنبال می‌شود.

روغنیان همچنین بر لزوم توسعه فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه برق در بین ساکنان نیز تاکید کرد و گفت: تامین و تولید و توزیع برق در این جزیره با محدودیت‌هایی مواجه است ، از این رو ساکنان و شهروندان این جزیره باید بیش از پیش الگوهای مصرف بهینه را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند ، مسئولان و دستگاههای فرهنگی محلی نیز باید با تعامل و هم اندیشی برنامه‌های فرهنگی مصرف بهینه برق را بیشتر و بهتر مورد آموزش و تاکید قرار دهند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اضافه کرد: تامین و توزیع برق در جزیره خارگ به عنوان مهمترین پایانه صدور نفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و تلاش می‌شود تا سامانه‌های  تأمین برق  دراین جزیره دارای ضریب اطمینان بالاتر از استانداردهای  معمولی باشد و احتمال قطع برق در جزیره به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.