سراهای محله به مردم واگذار می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در اجرای طرح سرای محله‌ها، اولویت برای واگذاری ساکنان همان محله‌ها هستند که به نوعی به جای تصمیم برای مردم، با مردم تصمیم خواهیم گرفت.

مردم شیراز در واگذاری سرای محله‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند


به گزارش ایران ریپورتس98، مرتضی جعفری با بیان اینکه در فاز نخست واگذاری سرای محله‌ها، شش سرا از طریق فراخوان عمومی به بخش خصوصی و سمن‌ها واگذار خواهد شد، اظهار داشت: اولویت ما برای واگذاری ساکنان همان محله‌ها هستند که به نوعی به جای تصمیم برای مردم، با مردم تصمیم خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: در هر سرای محله، آموزش در حوزه‌های پایش سلامت، توانمندسازی و کارآفرینی، توسعه مشارکت و نشاط اجتماعی و حقوق شهروندی به شهروندان ارائه می‌شود.

 جعفری بیان کرد: با یک سال تلاش مداوم و موثر در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی و در رقابت با چندین شهر موفق به کسب عنوان پایتخت کتاب ایران شدیم.
 معاون شهردار شیراز با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های برای پایتختی کتاب اظهار داشت: بیش از 26 طرح برای ترویج کتابخوانی آماده شده که امیدواریم شیوع کرونا، مانع برگزاری کامل آنها نشود.
جعفری از تلاش شهر شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان خبر داد که می‌تواند اتفاق بزرگ و مهمی برای استان و کشور باشد.

وی در مورد ظرفیت گردشگری ایام نوروز برای شهرداری شیراز بیان کرد: در ایام نوروز، طرح طلایه‌داران گردشگری یا همان مثلث گردشگری میان شیراز، یزد و اصفهان ایجاد شد که اتفاق بزرگی برای هر سه شهر و حتی کل کشور بود البته کرونا مانع نمود مناسب و بهره‌برداری کافی از این رویداد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌های ورزشی این سازمان گفت: در سال گذشته سمپوزیم ورزش صورت به ملی برگزار شد و فرهنگسرای بهمن بیگی به عنوان بزرگترین فرهنگسرای جنوب کشور به بهره‌برداری رسید هر چند همچنان درگیر فعال‌سازی کامل این مجموعه هستیم.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات و برنامه‌های این سازمان برای تحقق شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران گفت: در دهه فجر سال گذشته تعامل خوبی میان سازمان فرهنگی شهرداری و نهادهای انقلابی صورت گرفت و برنامه‌های مناسبی انجام پذیرفت.
وی ادامه داد: یکی از بهترین بسترها و زمان‌ها برای نمود شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، دهه کرامت است چرا که در این ایام، مناسبت‌های مذهبی مهمی از جمله میلاد حضرت شاهچراغ(ع) را در پیش داریم.
 جعفری با بیان اینکه بهترین کاری که برای نهادینه شدن مفهوم شیراز  به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) می‌توان انجام داد، پرداختن به حوزه انتشارات و تالیفات پیرامون این موضوع است، گفت: اگر بتوانیم به داستان‌های مرتبط با شخصیت ارزشمند حضرت احمدبن موسی(ع)، تاثیرگذاری که در ترویج مکتب شیعه در کشور و استان ما داشته همچنین احترام مردم فارس در مقابل امامزادگان بپردازیم، به نهادینه شدن سومین حرم اهل بیت برای شیراز کمک کرده‌ایم.
وی معرفی هرچه بهتر و کاملتر امامزادگان به مردم را بزرگترین خدمت در این عرصه دانست و اظهار داشت: باید ظرفیت شناخت و بهره‌وری مردم را نسبت به جایگاه حضرت شاهچراغ و سایر امامزادگان بالا ببریم.
معاون شهردار شیراز با ذکر اینکه اگر بتوان به مقوله سومین حرم اهل بیت(ع) عمق بیشتر فرهنگی و اعتقادی بدهیم باعث ماندگاری آن در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های موجود تنها به مناسبتهای خاص و برنامه‌های مقطعی محدود شود، باگذر زمان اصل موضوع کمرنگ شده و به حاشیه می رود.
وی افزود: انقلاب ما محصول این بود که علما در منبرهای خود، با انجام کارهای فرهنگی در میان عامه مردم، توانستند ظرفیت‌های اعتقادی، مذهبی و فرهنگی را در بین تک تک مردم احیا نمایند.
جعفری گفت: ما هرچه بتوانیم رابطه میان مردم با مسجد، علما و موضوعات فرهنگی مذهبی را بیشتر کنیم، همچنین از ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی نظیر اربعین نیز بهره بگیریم، خدمتی بزرگ و ارزشمند خواهد بود که ماندگاری بیشتری نیز دارد.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ما در این خصوص برنامه‌ریزی برای تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در زمینه‌های دفاع مقدس و ایجاد ارتباط بهتر با مساجد خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار داشت: هیچ چیز بهتر و موثرتر از این نیست که بتوانیم از ظرفیت علما و دانشمندان حوزه اعتقادی و مذهبی با رویکردهای جدید همچون کلیپ، موشن‌گرافی، عکس و… برای انتقال مفاهیم به مردم استفاده کنیم.
وی با ذکر اینکه تمام سازه‌های تبلیغاتی را برای اطلاع‌رسانی و آموزش درخصوص کرونا بسیج کرده و به نحوی شهر را فرش کردیم، اظهار داشت: ماموریت تولید ماسک با توجه به ارتباطات ما با مجموعه‌های مختلف از جمله بسیج و سپاه به سازمان فرهنگی شهرداری شیراز واگذار شد و روزانه ۱۱ هزار ماسک تنها در فرهنگسرای قرآنی تولید میشد و همه تولیدات به علوم پزشکی شیراز ارائه شد.
وی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان در مورد برنامه‌های برگزار شده سازمان فرهنگی شهرداری در این ماه اظهار داشت: مناره‌های ملکوت از جمله برنامه‌های شاخص در ماه رمضان بود که 30 جز قرآن را در 30 مسجد تاریخی تلاوت کرده و به همراه تاریخچه آن مسجد در فضای مجازی پخش شد.
 جعفری برگزاری شب‌های قدر خودرویی در شیراز را با همکاری یک هیئت مذهبی از نمونه کارهای خلاقانه عنوان کرد و گفت: برگزاری شب‌های قدر به صورت خودرویی اتفاقی ویژه بود که کرونا سبب آن شد و با استقبال خوبی نیز مواجه شده و حتی در سایت مقام معظم رهبری نیز انعکاس یافت.
 معاون فرهنگی شهردار با اشاره به هفته شیراز نیز بیان کرد: برنامه‌های هفته شیراز را با اولویت فضای مجازی و پوشش گسترده در این فضا اجرا کردیم که توانستیم علاوه بر مردم شیراز و فارس، جامعه مخاطبانی را در سطح ملی نیز داشته باشیم و برخی برنامه‌ها تا رکورد 500 هزار بازدید نیز داشتند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.