سخنی با نمایندگان مجلس در شروع کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

شما وکیل نیستید که بروید آنجا بنشینید و حساب هایی که خودتان با هم دارید صاف کنید. اگر یک همچو کاری بشود. این انحراف است و غصب است آن محل برای شما» (امام خمینی ۴/۳/۵۹)

ایران ریپورتس98// یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شروع به کار می کند؛ مجلسی که در راس امور است و مرکز تصمیم گیری برای کلیه امور کشور می باشد و تبلور مردم سالاری و فرآیند دموکراسی به صورت روشن در آن نمود پیدا می کند.


کارنامه دوره های قبل مجلس حکایت از تلخی ها و شیرینی ها است و مرور کارنامه مجالس گذشته می تواند راهگشای خوبی برای نمایندگان این دوره باشد.


و چه ضرورتی از این بالاتر که نمایندگان تازه نفس این دوره از مجلس که از قضا دو سوم آنها جدید توفیق حضور در پارلمان دارند، به خوبی به ضعف ها و قوت های همکاران پیشین خود آگاه شوند و با استفاده از تجربه آنها دوران خود را شروع کنند.


اگرحب و بغض ها دخالت نکند، منیت ها به کنار رود، جناح بندی ها و سیاسی کاری ها دور انداخته شود، باندهای پیدا و پنهان قدرت و ثروت را به هیچ انگارید و در یک کلمه پای بند به آرمان شهیدان باشید تا بتوانید توفیق نمایندگی مردم را کسب کنید.


امروز شروع مجلس است و از این لحظه امتحان شما نمایندگان آغاز شده است، چهار سال به سرعت می گذرد و اگر برای مردم و رفع گرفتاری ها و نابسامانی های آنها کاری شده باشد در محضر الهی و پیشگاه مردم روسفید خواهید بود و اگر مصالح جناح ها، باندها و گروه های سیاسی و منیت ها بر منافع ملی ترجیح داده باشید و از توفیق خدمت به مردم محروم شوید جز خسران و پشیمانی عایدی نخواهید داشت و دنیا میدان تجربه است و چه خوب است که از تجربه ها استفاده شود.


نمایندگان مجلس یازدهم همواره آیه‌۴۶ سوره انفال را که می‌فرماید:«وَأَطِیعُوا الله وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکمْ وَاصْبِرُوا ان الله مَعَ الصابِرِینَ» را در یاد داشته باشند و بدانند نزاع در داخل مجلس و نزاع مجلس با ارکان دیگر، هم موجب سستی و ضعف مجلس می‌شود و هم هیمنه و اقتدار آن را مورد آسیب قرار می‌دهد.

*منصور رنجبر

Leave a Reply

Your email address will not be published.