رییس اتاق بازرگانی فارس: توجه به فضای کسب و کار باید به شکل عملیاتی دنبال شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به بهبود فضای کسب و کار گفت: این مهم باید به دور از شعارزدگی و به شکل عملیاتی دنبال شود.

به گزارش ایران ریپورتس98، جمال رازقی، جمعه در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فارس در شیراز افزود: امروز نیاز کشور، توجه همه بخش‌ها به فضای کسب و کار و رفع معضلات این حوزه است چرا که این فضا از مشکلات اقتصادی و تولید آسیب دیده است.
وی ادامه داد: اگر مشکلات بخش تولید حل شود، سایر بخش‌های اقتصاد نیز بهبود خواهند یافت.
رازقی اضافه کرد: در چند سال اخیر با وجود نامگذاری هر سال‌ با موضوع تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اما به این بخش به طور شایسته پرداخته نشده است.
رییس اتاق بازرگانی فارس، تاثیرگذاری تحریم‌های بی‌سابقه بر اقتصاد کشور را غیر قابل انکار دانست و بیان داشت: تمام مشکلات بخش تولید از تحریم‌ها نیست بلکه برخی از تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های داخلی، سدهای مختلفی را در مقابل تولید ایجاد کرده است و ما گرفتار عدم اهلیت حرفه‌ای بعضی از تصمیم‌گیران اقتصادی کشور هستیم.
رازقی افزود: کشور و استان فارس دارای منابع مختلفی است که می‌توانند ثروت آفرینی کنند اما با این حجم منابع، وضعیت کنونی اشتغال شایسته کشور ما نیست.

نتیجه فعالیت‌ها در سال جهش تولید باید در زندگی مردم محسوس باشد

معاون قضایی و دبیر ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس هم در این نشست بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، باید نسبت به سال‌های گذشته، کار دوچندان انجام و فعالیت‌ها باید به نحوی تدوین شود که خروجی آن در زندگی مردم محسوس باشد.
سید عبدالنبی نجیبی افزود: در کارگروه حمایت قضایی این ستاد، به صورت موردی مسایل و مشکلات فعالان اقتصاد استان بررسی می‌شود و در سال ۹۸ تعداد ۶۲۹ پرونده و ۲۷۹ مصوبه داشته که منجر به احیای برخی از شرکت‌های تولیدی استان شد.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس می‌توان به بررسی حوزه‌های آسیب‌پذیر بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد عمده مشکلات این بنگاه‌ها به ترتیب در حوزه‌های کارگری، حوزه بانک‌ها یا موسسه‌های مالی، حوزه دستگاه‌های ارائه کننده خدمات، حوزه نهادهای عمومی و حوزه اداره ثبت شرکت‌ها بوده است.
نجیبی، با بیان اینکه در این بررسی‌‍ها، واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در شهرستان‌های این استان نیز شناسایی شدند، اظهار داشت: در این زمینه، تعداد واحدهای غیر فعال و نیمه فعال دارای پروانه از مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی ۲۲۷ واحد و شمار واحدهای غیر فعال و نیمه‌فعال در شهرک‌های صنعتی استان حدود ۷۰۰ واحد است.
وی همچنین پیشنهاد کرد: با هدف کاهش مشکلات اقتصادی، کارگروه حمایت قضایی در شهرستان‌های استان فارس راه‌اندازی شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.