روابط عمومی دانشگاه شیراز، برگزیدۀ جشنوارۀ روابط عمومی‌های برتر آموزش عالی

روابط عمومی دانشگاه شیراز موفق به کسب دو مقام در جشنواره روابط عمومی و رسانه‌های برتر حوزه آموزش عالی شد.

به گزارش ایران ریپورتس، در آیین پایانی جشنوارۀ روابط عمومی و رسانه‌های برتر حوزۀ آموزش عالی باعنوان «دریچه» که روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد؛ روابط عمومی دانشگاه شیراز موفق به کسب مقام برگزیده در بخش «عکس» و مقام شایستۀ تقدیر در بخش «گزارش تصویری» شد و لوح و تندیس این جشنواره را از وزیر علوم دریافت کرد.

دکتر حامد تقوایی،‌ مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز در آیین نکوداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در حضور جمعی از مدیران روابط‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و مسؤولان وزارت علوم، ضمن تبریک «روز روابط‌عمومی و ارتباطات» گفت: اهمیت حوزه روابط‌عمومی و رسانه در نهادهای بزرگ و مؤثری چون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دوچندان است؛ چراکه روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط دوسویه‌ی دانشگاه و جامعه را رقم می‌زند و پیوند مستحکمی، میان اهداف دانشگاه با مطالبات بیرونی برقرار می‌کند، همین‌طور با ایجاد انگیزه، وحدت و نشاط در درون دانشگاه باعث ارتقای فرهنگ تعلق سازمانی می‌گردد و بدین‌ترتیب برای تحقق اهداف کنونی دانشگاه‌ها که همانا رسیدن به دانشگاهی ثروت‌آفرین، جامعه‌محور و انسان‌ساز است؛ هدف‌گذاری و تمرکزگرایی در حوزه‌ی روابط عمومی ضروری است.

وی در ادامه به بیان اهمیت پیشنهاداتی برای ارتقای سطح روابط‌عمومی‌ها پرداخت گفت: حسب نیازهای روابط‌عمومی‌ها،‌ پیشنهاد می‌شود تبدیل وضعیت نیروهای متخصص شرکتی روابط‌عمومی‌ها در اولویت قرار گیرد و ظرفیت جذب نیروی متخصص عکاسی و فیلمبرداری مهیا شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز با انتقاد از اینکه درحال حاضر تعداد نیروهای روابط‌عمومی با وسعت، جمعیت، تعداد واحدها و برنامه‌های دانشگاه‌ها هیچ تناسبی ندارد، گفت: لزوم به‌کارگیری نیروهای متخصص با احتساب جمعیت دانشگاه ضروری است. به‌طور مثال، روزانه تعداد زیادی فعالیت به‌همت واحدهای مختلف دانشگاه انجام می‌شود که گاهی هم برگزاری آن‌ها  همزمان است. پوشش رسانه‌ای هرکدام از برنامه‌ها مستلزم طی‌شدن روندی چندساعته از حضور در برنامه تا انتشار آن است. پوشش رسانه‌ای این حجم زیاد از رخدادهای دانشگاه با کمک صرفا یک نیروی خبرنگار و یک نیروی عکاس کار بسیاردشواری است؛ اما روابط عمومی دانشگاه شیراز با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش کارکنان خود کیفیت مناسبی از خدمات را ارائه کرده و در ادامه خواهان افزایش تعداد نیروهاست.

وی در ادامه، لزوم پیش‌بینی بودجه فعالیت‌های روابط عمومی‌ در بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها و اختصاص ردیف بوجه مستقل یه این حوزه، ارائه چارت سازمانی همسان برای روابط‌عمومی‌های زیرمجموعه وزارت عتف، لزوم ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی‌ها و اعمال این شاخص در سطح‌بندی و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را به‌منظور تثبیت جایگاه واقعی روابط‌عمومی‌ها مطرح کرد.

دکتر تقوایی لزوم راه‌اندازی شبکه تلویزیونی وزارت علوم را برای معرفی هرچه بیشتر و شایسته‌تر فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی کشور را دارای اولویت خواند و افزود: متأسفانه هیچ بودجه‌ی حمایتی برای تجهیز و به‌روزرسانی ابزار کار روابط‌عمومی‌ها مانند دوربین یا وسایل استودیویی دیده نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشاغل حوزه رسانه و روابط عمومی در میان مشاغل پراسترس به شمار می‌روند، از این موضوع که سختی کار کارشناسان مجموعه روابط‌عمومی آنگونه که بایسته است در حقوق و مزایای ایشان دیده نشده انتقاد کرد و ‌خواستار بازنگری آیین‌نامه‌های این حوزه و افزایش میزان پرداختی سختی کار کارکنان روابط‌عمومی شد.

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه شیراز لزوم تدوین آیین‌نامه برای واحدهای مختلف روابط‌عمومی را به‌منظور تحقق هرچه سریع‌تر اهداف این حوزه مطرح کرد و گفت: اهمیت و لزوم برگزاری جشنواره سالانه روابط‌عمومی‌ها و ارزیابی دقیق عملکرد آن‌ها به‌منظور ایجاد رقابت و  تعهد بیشتر و همین‌طور معرفی مدیران برتر روابط‌عمومی، کارشناسان برتر و مناطق برتر روابط‌عمومی به‌منظور بررسی عملکرد ایشان و ایجاد رقابت و  تعهد بیشتر با درنظر گرفتن آیین‌نامه‌ای استاندارد بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی در پایان ضمن تبریک دوباره، از تلاش‌های شبانه‌روزی و کوشش همکاران خود در مجموعه روابط عمومی دانشگاه شیراز قدردانی کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.