رشیدی کوچی، نماینده مجلس: چراغ ماشینی عوض کرده، میگوییم ماشین جدید است/ هرکسی حرفی زد میگویند نفوذی دشمن است/ مسائل ساده را به معضل و بعد به بحران تبدیل میکنیم

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد گفت: متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل کرده و سپس از آن بحران می سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهن همه ما بسته می شود.

به گزارش ایران ریپورتس، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس در پاسخ به ارزیابی وضعیت صنعت خودروسازی از زمان آغاز دولت اظهار داشت: در قصه واردات خودرو می بینیم که در حال آسیب دیدن هستیم اما حاضر نبوده که سایه این آسیب را از سر مردم و نظام کنار بزنیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه سوخت مجددا در حال روبرو شدن با مشکل هستیم، تصریح کرد: بنده خدمت دوستان عرض کردم که مردم بنزین مصرف نمی کنند. این ماشین های بی کیفیت داخلی است که بنزین مصرف می کند. زمانی که یک ماشین تولید داخل در ۱۰۰ کیلومتر  ۱۲ لیتر در جاده مصرف کرده و در شهر نیز بالای ۱۵ لیتر مصرف بنزین دارد مشخص است که خودرو استاندارد نیست.

رشیدی کوچی با ذکر اینکه اگر نمی توانیم خودروی استاندارد تولید کنیم باید اعلام کنیم که توان ما اینقدر است، اذعان داشت: برای اینکه فردا مجبور نباشیم بنزین با قیمت های گزاف وارد کنیم اجازه واردات خودرو برقی و هیبریدی را صادر کنیم تا در ۱۰۰ کیلومتر به جای ۱۵ لیتر ۳ لیتر بنزین مصرف کند. بعد هم که این ماشین را در اختیار مردم قرار دادیم بنزین را لیتری ۳۰ هزارتومان بفروشیم. در چنین شرایطی هیچ کس اعتراضی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: وقتی مردم یک باک بنزین می زنند ۲۰۰ هزار تومان و تنها ۵۰۰ کیلومتر می رود از لحاظ اقتصادی به آن ها فشار می آید اما اگر ۳ لیتر بنزین بزند و تا تبریز برود دیگر هرچقدر هم قیمت آن باشد احساس فشار نمی کند. با مسائل محیط زیست و ایمنی هم کار نداریم. از بعد اقتصادی  هم نگاه کنیم ادامه این روند به صرفه نیست.

نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس همچنین مطرح کرد: می خواهیم در صنعت خودرو خودکفا باشیم؟ بنده نمی گویم که ما توانایی خودکفایی در صنعت خودرو را نداریم همان طوری که ما یک شناور با نام شهید سلیمانی ساختیم که خیلی تکنولوژی پیشرفته ای دارد قطعا در صنعت خودرو هم می توانیم.

وی افزود: نیسانی که ما استفاده می کنیم برای سال ۱۹۵۶ است حدود ۷۰ سال قبل ژاپنی ها یک ماشینی ساخته اند و ما چسبیده ایم و آن را رها نمی کنیم. هر روز یک چراغ آن را عوض می کنیم و می گوییم ماشین جدید است حرف بر سر ایجاد رضایتمندی در مردم است. خیلی ساده می توان خیلی از مشکلات را حل و فصل کرد.

جلال رشیدی کوچی همچنین گفت: زنان به ورزشگاه رفتند چه شد؟ برخی می گویند وا اسلاما که زنان رفته اند استادیوم و چگونه خوشحالی می کنند. همین افراد هستند که فشار می آورند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان حکومت دینی وظیفه داریم که شرایط حضور بانوان در ورزشگاه را جوری فراهم کنیم که از لحاظ اعتقادی به بانوان اسائه ادبی صورت نگیرد، توضیح داد: ما باید این بستر را فراهم کنیم نه اینکه بگوییم هیچ خانمی حق ورود به ورزشگاه را ندارد.

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هر کسی هم اگر حرفی زد بگوییم نفوذی دشمن است، گفت: بانوان ما از مردان خیلی جلوتر هستند. باید کمی برای خودمان فهم و شعور قائل باشیم. بنده تا به حال دوبار به استادیوم رفته‌ام از اول تا آخر اینقدر فحش دادند پشیمان شدم. چون این محیط با روحیات بنده سازگار نبود دیگر نرفتم. کسی که خودش احساس کند در آن محیط احساس راحتی ندارد دیگر به آنجا نمی رود.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما مسائل ساده را به معضل تبدیل کرده و سپس از آن بحران می سازیم و بعد می گوییم کار دشمن است. آن وقت دهن همه ما بسته می شود. بنده به دولتمردان گفتم نمی شود همواره به مردم فشار آورد. باید گپی هم برای مردم ایجاد کرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.