راهکارهای توسعه ارایه خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج بررسی شد

در نشستی با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتب درمانی شیراز، راهکارهای توسعه ارایه خدمات درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج بررسی شد.


به گزارش ایران ریپورتس، معاون درمان دانشگاه در این نشست گفت: تمامی خدمات بیمارستانی تحت پوشش بیمه پایه در مراکز درمانی دانشگاهی، به صورت رایگان به بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت، ارایه می ‌شود.
دکتر «مهرداد شریفی» افزود : 95 درصد از هزینه ‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه در بخش دولتی بیماران خاص و صعب العلاج را سازمان بیمه سلامت و پنج درصد باقی مانده نیز از طرح تحول نظام سلامت پرداخت می شود.
او اضافه کرد: همچنین بیماران خاص و صعب العلاج در صورتی که در سامانه بیمه سلامت، نشان دار شده باشند، علاوه بر دریافت دیگر بسته های حمایتی، هزینه‌های بستری خدمات تحت پوشش بیمه پایه سلامت آنان نیز در بیمارستان های دانشگاهی رایگان است.
در ادامه معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این نشست گفت: در صورتی که در هر داروخانه ای، کمبود دارو گزارش شود، موجودی شرکت های پخش و دیگر داروخانه ها، رصد می شوند و داروی مورد نیاز تامین شده و اجازه نمی دهیم بیماران دچار چالش شوند.
دکتر «محمدجواد راعی» افزود: برخی از کمبودهای دارویی به صورت جهانی است، مانند «IVIG» که تمام دنیا با مشکل مواجه است و سازمان غذا و دارو از طریق سازمان های جهانی در راستای رفع آن تلاش می کند.
او یادآور شد: داروهای خاص در داروخانه های منتخب، توزیع می شود و برخی وارداتی هستند که ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، اما بیشتر داروهای بیماران خاص، مشمول بیمه هستند.
به گفته دکتر راعی، در صورتی که بیماران خاص در سامانه وزارت بهداشت نام نویسی کرده باشند، به آنان اعلام می شود که برای دریافت دارو به کدام داروخانه مراجعه کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه تاکید کرد: بیماران در صورت نیاز با شماره گیری سامانه ۱۹۰، از طریق گوشی های همراه یا تلفن ثابت و اتصال به کارشناسان سامانه می توانند از خدمات دارویی بهره مند شوند.
در ادامه این نشست، مدیران ارشد واحد های مختلف دانشگاه نیز، دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در راستای توسعه ارایه خدمت به بیماران خاص و صعب العلاج ارایه کردند.
انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.