رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد: رهایی محکوم به قصاص نفس از چوبه دار پس از 7 سال

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام خبر رهایی یک نفر محکوم به قصاص نفس از چوبه دار گفت: حدود هفت سال پیش در یکی از روستاهای شهرستان کوار در پی بروز اختلاف بین دو خانواده، درگیری و نزاع رخ داده و در این میان جوانی به قتل می رسد.

به گزارش ایران ریپورتس98، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، نهایتاً رای قصاص نفس علیه قاتل پرونده صادر شده و مورد تائید دیوان عالی کشور قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اعضای شعبه 72 شورای حل اختلاف شیراز پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های مستمر و چندین جلسه صحبت و گفت وگو با خانواده‌ مقتول، موفق به اخذ رضایت جهت عدم اجرای حکم قصاص شده و در نهایت با پرداخت دیه از سوی محکوم، خانواده مقتول از اجرای حکم قصاص گذشت کردند.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: خداوند در آیه 178 از سوره بقره عفو وگذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام و مجازات را ستوده و بر کسانی که در موضع قدرت وتوان قرار دارند ولی از حق خویش می گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می بندند آفرین می فرستد وآن را به عنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با قدردانی از خانواده اولیاء دم اظهار داشت: در صورتی که قرار باشد تمام خطاکاران در هر وضعیتی که هستند مجازات شوند و هرکس آزار و اذیت دیگری را تلافی کند صحنه زندگی بشر به جهنم سوزانی از خشم،کینه و نفرت تبدیل خواهد شد و اینجاست که فضایل اخلاقی و عالی انسانی نقش پراهمیتی پیدا می کنند.

رئیس کل ادگستری استان فارس در پایان با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد گفت: تمام توان و ظرفیت مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب پرونده ها به کار گرفته ایم و این روند را در آینده نیز با قدرت و تلاش بیشتر ادامه می دهیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.