رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس: شورای شهر شیراز گام‌های خوبی در سه حوزه مصوبات، نظارت و تعاملات بین‌سازمانی برداشته است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شورای شهر شیراز در سال گذشته گام‌های خوبی در سه حوزه مصوبات، نظارت و تعاملات بین‌سازمانی برداشته است که در سال جدید این اقدامات تکمیل و تقویت خواهد شد.

به گزارش ایران ریپورتس98، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در ابتدای این دیدار با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید، گفت: همانگونه که در همان نخستین جلسه صحن علنی شورا در سال جدید بیان کردم ما معتقد هستیم که پیام این نامگذاری صرفاً محدود به بخش‌های اقتصادی جامعه نیست بلکه هرکسی در هرجایی از مملکت مسؤولیتی دارد می‌تواند برای خودش وظیفه‌ای در این رابطه تعریف و بر اساس چهارچوب‌های آن عمل کند.
وی عدم تعریف صحیح از منابع موجود را یکی از حلقه‌های گم‌شده در زمینه تحقق شعار امسال دانست و افزود: یک نمونه تعریف ناقص از منابع موجود، موازی‌کاری فعالیت‌ها و سازمان‌های هم‌عرض است که به افزایش هزینه‌های مادی، بهره‌وری ضعیف از نیروهای انسانی و در نهایت کاهش راندمان کاری منجر می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: به اعتقاد ما ضروری است که همه ما در مجموعه‌های مدیریتی مختلف در کلان‌شهر شیراز کمک کنیم تا در راستای عملیاتی کردن شعارها و اهداف سال از امکانات و شرایط موجود حداکثر بهره‌وری را ببریم.
موسوی در ادامه اقدامات شورای شهر در سال گذشته را در سه حوزه مصوبات، نظارت و ارتباط با سازمان‌های دیگر، اثرگذار و مهم توصیف کرد و افزود: در بخش مصوبات، در سال گذشته تقویت بخش کارشناسی شورا مدنظر قرار گرفت که تعدادی از کمیسیون‌های ما خیلی خوب عمل کردند و سایر کمیسیون‌ها هم انشاءالله کاستی‌های موجود را در سال جدید جبران خواهند کرد.
وی اضافه کرد: در مرکز پژوهش‌های شورا نیز که در ابتدای سال سوم شورای پنجم شیراز با هدف تقویت پشتوانه فنی و کارشناسی مصوبات راه‌اندازی شد، کارهای خوبی انجام گرفت و انشاءالله گزارش 7 ماهه را نیز مسؤولان این مرکز ارائه خواهند کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزایش نظارت‌ها بر اجرای مصوبات شورا را یکی دیگر از دستاوردهای این نهاد در سال گذشته عنوان و تصریح کرد: ارزیابی ما از میزان اجرای مصوبات شورا در سال 97 حدود 54 درصد بود اما در سال گذشته این عدد به حدود 79 درصد رسید که نشان می‌دهد شورا گام بسیار ارزشمندی در جهت اعمال نظارت خود برداشته است.
موسوی با تأکید بر اینکه نظارت در سال جدید نیز با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همین شروع سال جدید بخش نظارت و ارزیابی شورا را فعال کردیم و امیدوار هستم که تا هفته آینده شاخص‌های ارزشیابی کمی و کیفی عملکرد مصوبات شورای شهر را بتوانیم به صحن ارائه کنیم که در این صورت برای اولین بار در سطح شوراهای کشور چنین شاخص‌هایی مصوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های چند جانبه بین شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی در سال گذشته، اظهار امیدواری کرد که در راستای وظایف و مسؤولیت‌های شورای شهر در زمینه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تعاملات بین سازمانی در سال جدید تقویت یابد.
بر پایه این گزارش، در ادامه این دیدار، رؤسای کمیسیون‌های نه‌گانه شورای اسلامی شهر شیراز به ارائه‌ی گزارش عملکرد کمیسیون‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.