رئیس جمهور: ۸۵ درصد از مصوبات سفر اول به فارس محقق شد

رئیس جمهور گفت: یکی از دستورالعمل‌های دور دوم سفر به استان فارس بررسی نتیجه مصوبات سفر نخست بود که براساس گزارش‌ها ۸۵ درصد این مصوبات به سرانجام رسیده است.

به گزارش ایران ریپورتس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دو روزه به فارس در نشست با خبرنگاران این استان افزود: ۱۵ درصد باقیمانده نیز در دست اجرا است اما هنوز نمی‌توان در این زمینه گزارش داد.

وی گفت: در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، سلامت و آموزش اتفاقات خوبی افتاده که در این سفر شاهد افتتاح چندین بیمارستان، پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین و ۱۰ هزار واحد مسکونی بودیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده از پروژه های نهضت ملی مسکن ۴۰ درصد کار در پروژه‌های در دست اجرا انجام شده و تلاش می‌شود تا هر چه زودتر مردم ثمرات آن را ببینند.

طرح‌هایی که عملیاتی شد

وی گفت: با وجود افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان اما قطعه شیراز – بوشهر نیز آغاز شد و کار پیمانکاران و کارگران و تجهیزات راهسازی در این منطقه تمام نشده است.

رئیسی افزود: خط شماره ۲ آبرسانی به شیراز از سد درودزن امروز افتتاح شد که ۴۰ درصد آب شیراز را تامین می‌کند اما مقرر شد از همین فردا اجرای خط سوم آغاز شود.

وی به پروژه‌های نفت و گاز استان فارس اشاره کرد و گفت: این پروژه های نفت و گاز می‌تواند در آینده از ثروت‌های بزرگ کشور باشد.

وی حضور وزرا را در این سفر استانی در استان پهناور فارس کم نظیر خواند و گفت: وزیران به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرستان ها در استان پهناور فارس رفتند و خرسندم که مردم شنیدند و اقدام های انجام شده را به اطلاع مردم رساندند.

راه‌حل‌های اجرای پتروشیمی‌های فارس در دست اجرا است

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت پروژه‌های پتروشیمی فارس که در سال‌های گذشته موافقت با اجرای آنها صادر شده، گفت: نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم شکل گرفته است و با جدیت دنبال می‌شود به عنوان نمونه برخی از پروژه‌هایی که بیش از ۱۰ سال بر زمین مانده و هزینه تکمیل ۲ برابر شده، به اتمام رسید و خط آبرسانی به شیراز نمونه‌ از آن است.

وی توضیح داد: با این حال برخی از طرح‌ها در گذشته با پیگیری مسئولان محلی یا نمایندگان موافقت دریافت کرده اما متناسب با اقلیم نیست به عنوان نمونه در استانی به شدت کم آب موافقت اجرای ذوب آهن صادر شده است.

رئیسی با بیان اینکه دولت از کنار این طرح‌ها نمی‌گذرد گفت: راهکاری برای مساله پیدا می شود یا دلایل به اطلاع مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: طرح‌های پتروشیمی فارس نیازمند زمینه‌هایی است، همه این طرح ها در وزارت نفت در دست بررسی است و برای برخی راهکارهایی پیدا شده و برای برخی دیگر هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

کم بودن پرداخت تسهیلات بانک‌های خصوصی در فارس پیگیری می‌شود

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره رتبه پایین بانک‌های خصوصی فارس در مصارف به رغم رتبه بالا در جذب اعتبارات گفت: استاندار فارس این مساله را به من منتقل کرده و معاون اجرایی را مامور به بررسی فوری و تعیین تکلیف این مساله کرده‌ام.

وی افزود: به سرعت جلساتی با بانک‌های خصوصی برگزار می‌شود و حل این مشکل برای ادای تکالیف بانکها در پرداخت تسهیلات دنبال می‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: نتیجه بررسی و پیگیری ها به اطلاع مردم فارس خواهد رسید.

تکمیل اصولی پروژه‌ها در افتتاح شرط است

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره برخی کمبودهای آزادراه شیراز – اصفهان گفت: هر پروژه‌ای که تکمیل و افتتاح می‌شود ممکن است در کنار خود نیازهایی داشته باشد یا در زمان‌های مختلف نیازمند انجام کارهایی باشد، اما در افتتاح این پروژه و همه پروژه‌هایی که افتتاح می‌کنیم تکمیل بودن اصولی پروژه شرط است.

وی یادآور شد: اینکه پروژه به سرعت در آستانه سفر تکمیل شود بد نیست بلکه بد آن است که پروژه دارای ضعف باشد که در این صورت افتتاح نمی‌کنیم.

احیای واحدهای تولیدی راکد کشور وارد کانال پنج هزار شد

رئیس جمهور اعلام کرد: احیا و راه اندازی مجدد کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی راکد در سراسر کشور وارد کانال پنج هزار شده است.

وی افزود: در استان فارس نیز طی ۲ سال گذشته ۳۰۰ کارگاه و کارخانه احیا و وارد مدار تولید شده است و این روند ادامه دارد.

رئیسی اظهار کرد: ساخت یک کارخانه بودجه بر است اما احیای یک کارخانه راکد با تامین مالی، تجهیز یک قطعه یا اصلاح مدیریت انجام شدنی است و این در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

تکمیل محورهای شمال به جنوب در دستور کار دولت است

رئیس جمهور گفت: تکمیل محورهای شمال به جنوب هم به صورت ریلی و هم جاده ای در دستور کار است و پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: اتصال به مرزهای همسایگان منافع تجاری بسیاری برای کشور دارد و این مهم از رشت و آستارا دنبال می‌شود و از مرز شلمچه به بصره نیز آغاز شده است.

رودخانه خشک شیراز سامان می‌یابد

رئیس جمهور در ارتباط با رودخانه میانه شهر شیراز هم گفت: این مسیر حتما باید سامان یابد چرا که حق شهروندان شیرازی است و جزء برنامه ها نیز هست.

وی افزود: این رودخانه باید از سوی شهرداری و با کمک دولت ساماندهی شود تا هم از نظر حق شهروندان و هم مساله گردشگری شیراز همیشه دلنشین بماند.

رئیسی با اشاره به موضع استاندار فارس در جدیت برای ممانعت از قطعی درخت در این مسیر گفت: این موضع را تایید و حمایت می‌کنم.

تعاونی رسانه ها درخواست زمین بدهد

وی در پاسخ به درخواست و مطالبه‌های خبرنگاران گفت: تعاونی رسانه‌ها درخواست زمین برای ساخت مسکن بدهد و واگذاری زمین به تعاونی ها در اولویت است.

رئیسی اعلام کرد: اقدامات خوبی برای حل مساله تامین زمین در شیراز انجام شده و در شهرستان‌ها از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی برای پیگیری حقوق و مطالبات خبرنگاران از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قول مساعد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.