رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی استان فارس معارفه شد

سرهنگ علی اکبر طحان به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی استان فارس معارفه شد.

به گزارش ایران ریپورتس، سردار یدالله بوعلی امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس، اظهار داشت: جوانان جهادگری که به خوبی در میدان حاضر شده اند و با سرعت عمل مناسب کار را پیش برده اند و به عنوان یک تفکر ناب توانسته اند در عرصه محرومیت زدایی نقش آفرین باشند و روزانه به عنوان یک ساختار موثر خود را معرفی کرده اند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه با مدیریت جدید حرکت بسیج سازندگی باید تقویت شود، افزود: بسیج سازندگی و گروه های جهادی در خط مقدم همواره حضور فعال داشته اند و این حضور در میدانها و تلاش مجاهدانه باعث شده تا نامشان در تاریخ ماندگار شود. 

بوعلی ادامه داد: امروزه بسیج سازندگی پروژه های بزرگی را انجامی می دهد که از نمونه های آنها می توان به جهاد آبرسانی و مسکن سازی برای نیازمندان  اشاره کرد و در روند پیش روی خود و در رویکرد جدید نیز علاوه بر عرصه های قبلی در  عرصه های جدیدی نیز ورود خواهند کرد.

وی انجام پروژه جهاد آبرسانی که مورد تایید فنی کارشناسان بوده را یکی از نمونه های شاخص حرکت جهادی دانست و گفت: در حالی که این پروژه باید طی 3 سال انجام می شد اما در یک سال بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است و امسال نیز در حوزه مسکن، راه سازی، محرومیت زدایی از حاشیه شهرها، تامین آب کشاورزی و آبخیز داری و … اقدامات جدیدی صورت خواهد گرفت و در واقع امورات و برنامه ها گسترده تر خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه انتظار می رود در هر عرصه ای صدها گروه جهادی تخصصی وجود داشته باشد، اظهار داشت: هرجایی که لازم به یاری دولت ها با همراهی مردم باشد این گروه های جهادی اقدام به کمک رسانی می کنند ویژگی این گروه های جهادی اینگونه است که در کنار مردم با مردم برای رفع مشکلات قدم برمی دارند.

هرگز به دنبال اول شدن نیستم اما به شدت به دنبال الگو شدن هستم

سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس و رئیس سابق بسیج سازندگی در این نشست اظهار داشت: تغییر مدیریت ها در معانی واقعی مانند مسابقه دوی امدادی است و باید هم به این گونه باشد که در دروه های مدیریت مختلف امورات و برنامه ها به صورت مستمر ادامه داشته و همچنین تقویت شود.

اسماعیل قزلسفلی افزود: خوشحالیم فردی با معنویت بالا و دارای تخصص مهندسی، جایگزین ایجانب می شود و انتظار داریم همراهی و همکاری خوبی با وی صورت گیرد تا بتوان با هم افزایی و قرار دادن همه ظرفیت ها در این مسیر جهادی حرکت کرد. 

وی افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی روز به روز در حال پیشرفت است حتی زمانی کمترین امکانات را داشت اما هم اکنون در حوزه های مختلف عمرانی و مهندسی تجهیز شده است و برنامه جامع محرومیت زدایی تدوین شده و بر اساس یک برنامه مدون برنامه های مختلف در حال انجام است.

قزلسفلی افزود: در قرارگاه مواسات و همدلی و کمک مومنانه با 19 خدمت متنوع، قرارگاه اقتصاد مقاومتی، قرارگاه فنی و محرومیت زدایی و قرارگاه عملیات جهادی، استان فارس توانست در کشور رتبه یک را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه 2 اصل را برای مدیریت خود داشته افزود: هیچگاه به دنبال اول شدن نبوده‌ام ولی به شدت به دنبال الگو شدن هستم و امروز خدمات مختلفی که در بسیج سازندگی انجام می شود در کشور به الگو تبدیل شده است و همچنین در کارهای مدیریتی و انجام اموارت سازمان به جای موفق شدن به دنبال موثر شدن بوده ام و خوشحالم با کمک جهادگران و پشتیبانی دولت توانسته ایم با حل مسئله در کنار و همراه مردم باشیم و به مهمترین دغدغه ها و مشکلات آنها بپردازیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس خطاب به مسئولان گفت: ظرفیت بی انتهای جهادگران را ببینید و بدانید که این ظرفیت در اختیار شماست و انتظار می رود از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنید چراکه می تواند در حوزه محرومیت زدایی استان فارس بسیار نقش آفرین باشند. 

وی خطاب به گروه های جهادی و بسیجیان نیز اظهار داشت: تنگه احد امروز شما مبارزه با فقر و محرومیت است و با قوت باید در این صحنه ماند و در کنار ولی نعمتان انقلاب ماند و با همراه سازی و مطالبه گری تا حل مشکلات مردم در میدان ایستاد.

جهادگران و یاری کنندگان عرصه جهاد مومنان واقعی

سرهنگ علی اکبر طحان، نیز در این مراسم با اشاره به آیه 74 سوره انفال اظهار داشت: کسانی که جهاد کرده و برای دیگران تلاش کرده و کسانی که از جهادگران حاضر در خط مقدم حمایت و پشتیبانی می کنند، در نزد خداوند از جایگاه ویژه ای برخودار هستند.

رئیس جدید سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به نقشه های دشمنان و اجرای برنامه های مختلف آنها جهت ایجاد ضعف در ایمان و اعتقادات جوانان، افزود: جوانان جهادگر نشان داده اند که جوانان این مرز و بوم بر ایمان خود ایستاده و استوار هستند و برای جهاد و کمک رسانی به دیگران هجرت می کنند و این اقدامشان فقط برای رضایت خداوند می باشد و خدواند وعده داده که هر دو آنهایی که چه جهاد می کنند یا از جهادگران پشتیبانی میکنند مومنان واقعی هستند و آنها را یاری خواهد کرد و برای همه آنها پاداش یکسانی قرار می دهد.

پایان پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.