دستگیری دو نفری که 40 مغازه را در کوه‌چنار به آتش کشیدند

در پی وقوع آتش‌سوزی عمدی حدود ۴۰ باب مغازه در مجتمع تجاری آریا در شهرستان کوه‌چنار، پلیس دو عامل حریق آن را دستگیر کرد.

به گزارش ایران ریپورتس، سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در تشریح این خبر بیان کرد: هفته گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی عمدی حدود ۴۰ باب مغازه در مجتمع تجاری آریا در شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی عاملین آتش‌سوزی را شناسایی و با هماهنگی قضائی، هر ۲ نفر را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار تصریح کرد: متهمین در تحقیقات و بازجویی‌های فنی اقرار کردند که به قصد سرقت وارد یک مغازه شده و با توجه به تاریکی هوا اقدام به روشن کردن آتش کردیم که ناگهان آتش به کل مغازه‌ها سرایت و منجر به آتش سوزی عظیمی شد.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه دستگیر شدگان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به مغازه‌ها وارد شده است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محدوده زندگی خود مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

آتش سوزی در مجتمع تجاری آریا که به شکل حرف ال انگلیسی (L) و در بلوار شهید سلیمانی قائمیه واقع است، حوالی ساعت پنج صبح ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و موجب خسارت به مغازه های این بازار و همچنین برخی واحدهای تجاری مجاور شده است.
در این حادثه، خسارت جانی ایجاد نشد اما این حادثه خسارت مالی به همراه داشته است.
شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت شهر قائمیه در غرب استان فارس واقع است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.