دو شغل مدیریتی برای یک نفر!

مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرا به ریاست دانشکده هنر دانشگاه شیراز منصوب شده تا همزمان دارای دو شغل مدیریتی باشد!

به گزارش ایران ریپورتس، جمله معروفی از مولای متقیان، امیرالمومنین علی(ع) نقل است که می فرمایند «هرچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز مپسند»

در یکی از قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل ذکر شده با توجه به اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می‌تواند تنها یک شغل دولتی را عهده‌دار شود.

در تبصره 5 آن آمده است که متخلف از این قانون به انفصال خدمت موقت از 6 ماه تا یکسال محکوم می‌گردد و وجوه دریافتی از مشاغلی که در یک زمان تصدی آن‌را داشته است به جز حقوق و مزایای شغل اصلی وی مسترد می‌گردد. در صورت تکرار در مرتبه دوم، علاوه بر استرداد وجوه موضوع این تبصره به‌انفصال دائم از مشاغل محکوم می‌گردد.

طبق خبرهای واصله مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهر جدید صدرا سه ماه پیش به سمت ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز منصوب شده و هم اکنون بیش از سه ماه است که این فرد دو شغله می باشد.

شهرصدرا جز شهرهای جدید و تازه تاسیس کشور می باشد که مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی داشته و نیاز دارد تا مسئولین آن با دقت و برنامه ریزی به این شهر توجه ویژه ای داشته باشند.

مسئولیت تصدی ریاست یک دانشکده عریض و طویل آن هم در برهه کرونا و در شهر شیراز نیز مشکلات و مسائل خاص خود را دارد و بدون شک نمی توان به خوبی از پس بار سنگین دو مدیریت مهم را به خوبی برآمد.

خلیل حاجی‌پور در این خصوص به فارس گفته سه ماه از انتصابش به عنوان رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز می گذرد و تا سه ماه آینده درباره یکی از شغل‌هایی که بر عهده دارد، تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته وی از مدیرعاملی شرکت توسعه عمران صدرا خسته شده و به دانشگاه بازخواهد گشت که با حرف قبلی وی درتناقض می باشد.

قابل ذکر است که وی مدت ها بعنوان مدیر گروهی بود که شبانه روز درحال انتقاد و بیانیه از مدیریت شهری بود اما با انتصاب وی بعنوان مدیرعامل شرکت عمران صدرا چراغ آن نقدها خاموش شد.

فارس در پایان مطلب خود نوشته سوالی که در این میان مطرح می‌شود این‌که آیا پذیرفتن این موضوع حتی برای شش ماه توسط مدیری که مدعی عدالت‌خواهی و شفافیت است، اقدامی صحیح است و ایا وی در این شش ماه با توجه به مسئولیت سنگین شرکت عمران از پس حل و فصل مسائل دانشکده هم برمی‌آید؟!

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.