دهه فجر ۱۶۹۶ میلیاردتومان پروژه گازی در فارس افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: در دهه فجر گازرسانی به دو شهر، ٨٦ روستا و ٢٨٠ صنعت استان با هزینه‌ای بالغ بر ١٦٩٦ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

علی‌اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت گاز فارس از پوشش ٩٩ درصدی گازرسانی در فارس خبر داد و گفت: امسال گازرسانی به روستاها ١٢٤ درصد رشد داشته و در بخش صنعت شاهد رشدی ١٤٠ درصدی هستیم.

او به رشد ١٠٠ درصدی گازرسانی به شهرهای فارس نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده هیچ شهری در این استان بدون گاز طبیعی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان اینکه گازرسانی به ١٠٦ روستا در حال اجراست، گفت: گازرسانی به ٦٨٨ صنعت در دست اجراست و گازرسانی به ٦٨٨ صنعت به مرحله بهره برداری رسیده است.

میدان‌شاهی درصد بهره مندی گاز در خانوارهای شهری استان را ٩٨.٧ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در روستاها ٩١ درصد است.

او بودجه امسال شرکت گاز فارس را ۱۰٩٢ میلیارد تومان اعلام و گفت: این بودجه برای ١٧٥ پروژه اختصاص داده شده بود که در شش ماهه نخست امسال ١٣٦٠ میلیارد تومان جذب شد و در هفته دولت گازرسانی دو شهر، ٩١ روستا و ٣٥٠ صنعت به بهره برداری رسید.

میدان‌شاهی با بیان اینکه برای اولین بار در فارس بودجه مضاعفی برای پروژه‌های جدید گازرسانی گرفته و بودجه دومی به استان اختصاص داده شد، گفت: با این اصلاح و ارتقاء، بودجه امسال این شرکت به ٢٤٠٠ میلیارد تومان رسید و گازرسانی به ۲ شهر، ٨٦ روستا و ٢٨٠ صنعت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶۹۶ میلیارد تومان انجام شد که در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر گازرسانی به ٣ شهر دهرم، بنارویه و کوره و ١٠٦ روستا و ٦٨٨ صنعت در حال اجراست، تعداد مشترکان خانگی این استان را یک میلیون و ٦٩٧ هزار و ٣٠٥ مشترک اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر از ١٢٠ شهر استان، ١١٧ شهر گازدار است.

میدان‌شاهی؛ گازرسانی، برنامه ریزی، طراحی، اجرای شبکه، خطوط تغذیه، انتقال، نصب انشعاب و تدارک و پشتیبانی را از جمله ماموریت های این شرکت اعلام کرد و گفت: پیوست‌های فرهنگی با رویکرد مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست از جمله اهداف مهمی است که در کنار ماموریت‌ها در این شرکت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بیان اینکه در روند بهینه سازی مصرف انرژی، ١٤٣ مجموعه و دستگاه اخطار قطع جریان گاز گرفته‌اند، گفت: فارس به عنوان استان معین، گازرسانی و نصب انشعاب در استان سیستان و بلوچستان را با هزینه‌ای بالغ بر ٥٨٠ میلیارد تومان انجام داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.